Tarlós István közölte, a Miniszterelnökséget vezető Lázár János által csütörtökön bejelentett, a BKV finanszírozására szánt 24 milliárd forintból hétfőig egy 22 milliárd forintos első részlet érkezik meg. A főpolgármester ezt "kis szépséghibának" nevezte, de kiemelte, bízik a hosszú távú megállapodásban. Ehhez az államnak finanszíroznia kellene a BKV nem kötelezően vállalt feladataiból eredő, évente összesen mintegy 31 milliárd forintos kiadásait, amelyek az agglomerációs közlekedés biztosításából, valamint az állam által adott díjkedvezményekből erednek.
Tarlós István azt mondta, nem akarják becsapni "saját kormányukat", ennek bebizonyítására pedig felajánlotta, hogy a budapesti közösségi közlekedés fenntartása jövőre kerüljön Lázár Jánoshoz abban az esetben, ha a BKV hosszú távú finanszírozásáról nem születik megállapodás az év végéig. A városvezető szerint így kiderülne, "ki hazudik", vagyis a Miniszterelnökség vezetője változatlan finanszírozás mellett képes lenne-e üzemeltetni a budapesti közlekedést a szükséges fejlesztéseket is elvégezve.
Kitért arra is, értesülései szerint nem igaz Lázár János azon kijelentése, hogy a miniszterelnök a csütörtöki kormányülésen további tárgyalásokra kérte a nemzetgazdasági minisztert. A főpolgármester szerint ilyen egyeztetések feleslegesek is lennének, hiszen a közlekedési társaság finanszírozási problémái 26 éve ismertek. Szerinte ugyanis az évenkénti összesen 31,4 milliárd forintos működési hiányból 11,7 milliárd forintot a törvényileg nem kötelező, tehát önként átvállalt agglomerációs közlekedés fenntartása hoz létre, míg további 19,7 milliárd forintot az állam által adott, de nem finanszírozott díjkedvezmények.
Kérdésekre válaszolva kijelentette, decemberben és a jövő év első hónapjaiban biztosított a BKV működése. Tarlós István emellett a támogatási szerződések idei elkészítésére sürgette a Miniszterelnökséget a 3-as metró felújításáról és a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelméről szóló beruházások esetében. Szerinte ugyanis a főváros azok hiányában nem tudja majd kiírni a kivitelezésről szóló tendereket, ami komoly csúszást jelenthet ezeknél a beruházásoknál. Kérdésekre válaszolva kijelentette, főpolgármesterként egyetlen megbízást sem adott a Századvégnek.
A főpolgármester beszélt arról is, hogy a vizsgálatok szerint emberi mulasztások okozták a CAF-villamos balesetét. A szakértői vizsgálat a közlekedési hatóság közreműködésével készült, ennek során pedig bebizonyosodott, hogy a CAF-villamosok fékrendszerének nincs konstrukciós hibája, a balesetet egy kikapcsolva felejtett berendezés okozta, az érintett típusok szombattól ismét forgalomba állhatnak. Tarlós István hangsúlyozta, a gyártó a hasonló esetek megelőzése érdekében egy olyan szoftverfrissítést hajt végre a járműveken, amely a jövőben jelzi a vezetőnek a szóban forgó berendezés működését.