Az összefoglaló szerint az online kiskereskedelemben a vásárlások száma jellemzően a hét első három napján a legmagasabb, továbbra is a hét végén a legkevesebb a rendelések száma. A felmérés szerint az év első kilenc hónapjában a hat legnagyobb online kiskereskedelmi szektor összesen mintegy 110 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 2014 hasonló időszakához képest 15 százalékos bővülés.
Az online kereskedelem szereplői 2015 harmadik negyedévére a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, amiben már tükröződik a karácsonyi szezonra vonatkozó, derűlátó álláspont is. Az online kiskereskedelmi index értéke 33,6-ra emelkedett az augusztusi 24,2-ről. Az indexet súlyozottan számítják ki a következő három hónap üzleti lehetőségei, az elmúlt negyedév eladási pozícióinak megítélése és a gazdasági környezettel kapcsolatos várakozások alapján.
Az online kereskedők pozitív várakozásai mellett a teljes kiskereskedelemben is kedvező hangulat uralkodik, azaz a várakozások alapján mind a teljes, mind az online kiskereskedelem számára biztató lehet az utolsó negyedév alakulása - áll a közleményben.
Korábban írtuk: a vasárnapi zárva tartás hatása meglehetősen vegyes képet mutat. A kormányzat ugyan azt sulykolta propagandájában, hogy az intézkedés a kisboltokhoz tereli a forgalom jelentős részét, ám a gyakorlat ezt az állítást nem igazolta. A multik alig, vagy egyáltalán nem veszítettek a forgalmukból, míg jó néhány kisvállalkozás nehéz helyzetbe került.