Több ügynökségi vezető azon is meglepődött, hogy a GVH a jövő évi terveikről is faggatná a reklámozókat, ami üzleti titoknak minősül - írja az információ birtokába jutott Népszabadság. A lap emlékeztet, hogy az utóbbi években nem csak a nézettségi olló nyílt szét az RTL és a TV2 között: utóbbi a hirdetési bevételekben is alulmaradt riválisával szemben. No persze a két adat szoros összefüggésben van egymással. Piaci források állítják, - így a Népszabadság - hogy ez az RTL volt vezérigazgatójának, Dirk Gerkensnek és a tévé kereskedőházát korábban vezető, a teljes társaság irányítását idén átvevő Vidus Gabriellának volt köszönhető.
Egy, a lap által megkérdezett médiaügynökség vezető - cége mindkét tévénél vásárol reklámidőt - jelezte: nem érti a GVH-vizsgálatot, az RTL ugyanis nem köti meg a kezét, ahogy vélhetőleg másét sem. Vagyis az privát döntése, hogy hol vesz reklámidőt, teszi ezt akár kis csatornákon is. Megfogalmazása szerint ami történik olyan, mintha azt vizsgálnák: karácsonyi akciók idején a boltok miért pakolják egy dobozba a borotvahabot és a dezodort.
A GVH levele sokak figyelmét felkeltette, miután a lapok egy ideje már cikkeznek arról, hogy Gerkens TV2-s leigazolásával felbolydult a piac. A kaszinókirály és filmmogul Andy Vajna cége a múlt héten megállapodott a második legnagyobb kereskedőházzal, az Atmedia Kft.-vel. Januártól a TV2 nem maga árulja a reklámidejét, hanem a további 27 kábelcsatornával szerződésben álló sales house. Ha a TV2-csoport is bekerül a kínálatába, akkor az Atmedia az R-Time-hoz hasonló nagyságú közönségarányt mutathat fel. Ezzel Gerkens még az adásvételi folyamat lezárása előtt átformálná a TV2 üzletpolitikáját, hirdetőket csábítva a tévéhez - írja a Népszabadság.