Abigail Washburn;Béla Fleck;bendzsó;

Abigail Washburn és Béla Fleck FORRÁS: MÜPA

- A bendzsó királyi párja

A tizenöt Grammy-díjat nyert bendzsóművész, Béla Fleck és szintén bendzsóművész felesége, Abigail Washburn ritka játéktechnikájukkal és különleges, az Appalache-hegység véres balladáit és gospeleket tartalmazó műsorral érkezik a Müpába november 8-án.

A bendzsót legtöbben a countryzene nélkülözhetetlen alapjaként tartják számon, pedig ennél sokkal több van ebben az afrikai eredetű, de leginkább Amerikában népszerűvé vált pengetős hangszerben. Ennek bizonyítására keresve sem találhatnánk jobb alanyt, mint a húros instrumentum avatott ismerőjét, Béla Flecket. Az évek során számtalan formációval és hangszerelésben lépett fel; turnézott az eredeti felállásban összeállt Flecktonesszal, dolgozott Chick Coreaval és Zakir Hussainnal, komponált bendzsóversenyt a Nashville Symphony számára, és tavaly jelent meg duett albuma feleségével.

A Müpában saját szerzeményeiket és feldolgozásokat is műsorra tűznek. A két bendzsós üdítően hat egymás játékára, új színekkel gazdagítva a másik muzsikáját. Míg Fleck a jazz és a bluegrass ritmusait varázsolja elő bendzsójából, Washburn az Appalache- hegység véres balladáit és gospeleket énekli meg. Közös előadásukat még különlegesebbé teszi az általuk használt ritka, úgynevezett clawhammer, vagyis háromujjas pengetés technika.

Holdfényt vetettem címmel, Weöres Sándor költészete előtt tisztelgő lemezt készített Krulik Zoltán és zenekara, a Makám. A bemutató koncertet október 30-án, pénteken este nyolckor rendezik, a Fonó Budai Zeneházban. Krulik Zoltánt a harmincegy éve megszakítás nélkül működő Makám korszakairól, megzenésített verseinek rendkívüli sokszínűségéről és további terveiről kérdeztük.