MSZP;Budapest;közlekedés;

- Kormányzati packázás, fővárosi bénázás

Soha olyan kiszolgáltatott helyzetben nem volt még Budapest közösségi közlekedése, mint most. A BKV idei működéséből összesen 39 milliárd forint hiányzik. A kormány máig nem utalta át a BKV-nak azt a 24 milliárd forintos normatív támogatást, amelyre a központi költségvetésben kötelezettséget vállalt. További 15 milliárd forintnyi működés pedig mind a kormány, mind a főváros részéről finanszírozatlan - olvasható az MSZP közleményében.

A közlemény így folytatódik:

A budapesti közösségi közlekedés immár öt éve tartó dróton rángatása tökéletes jelképe a kormány nyíltan Budapest-ellenes politikájának.

A budapestiek naponta 18 milliárd forintnyi adót fizetnek be az államkasszába. Ez azt jelenti, hogy a fővárosiak kb. kétnapi adójából a budapesti közösségi közlekedés biztosítható lenne. Ehelyett a társaság milliárdokat kénytelen spórolni a karbantartáson, amit jól mutatnak például a kiégett buszok és a füstölő metrók, amelyek egyre nagyobb biztonsági kockázatot jelentenek az utasok számára. Ráadásul hamarosan a dolgozók bére is veszélybe kerül.

Amíg a budapesti buszok lerobbanva állnak az út szélén, addig a kormány csak idén 130 milliárd forintot költött a nézhetetlen és ezáltal nyilván nézetlen közmédiára. Sokkoló a városvezetés bénázása; sokkoló, hogy Tarlós István képtelen kicsikarni Orbán Viktorból egy a BKV helyzetét közép- és hosszútávon rendező megállapodást. Kénytelenek vagyunk azt hinni, hogy Budapestnek valójában évek óta nincs már vezetése, képviselete.

Horváth Csaba,
fővárosi frakcióvezető

Kövér László házelnök szerint az Európai Unió nem tudja eldönteni, mit gondoljon a migránsválságról, és így megoldani sem tudja a problémát. A Die Weltwoche című konzervatív svájci hetilap friss számában megjelent interjújában a politikus leszögezte: Magyarország csak kötelezettségeinek tesz eleget a déli határzárral, és megakadályozza, hogy ellenőrizetlen embertömegek érkezzenek a schengeni övezet külső határán át.