Mindössze a második Forma-1-es futamnak ad otthont az oroszországi Szocsi, ahol Danyiil Kvjat újra hazai pályáján versenyezhet – igaz, az 1707 kilométerre lévő Ufában született –, ezúttal már nem a Toro Rosso, hanem a Red Bull pilótájaként. "Egy klasszikusan modern-stílusú, technikás pályáról van szó" – mesélte az orosz versenyző, aki idén egyre jobb formában vezet, nem csoda, hogy már a hétvége előtt kulcsszereplőként kezelik. – "Előfordul néha, hogy nagy figyelem övezi az embert, de ez is része a játéknak. Ez az érdeklődés abból eredhet, hogy valamit jól csinálok." Kvjattal egy hosszabb interjút is készített a Forma-1 hivatalos honlapja, melynek elárulta, hogy "jó orosz" lévén mindig van egy üveg vodka a hűtőjében.
Hazai verseny ide vagy oda, a futamgyőzelemre esélyesek ezúttal is a Mercedes versenyzői. Tavaly Szocsiban lett konstruktőri világbajnok a német istálló, ezt a tettet idén könnyen megismételheti, mivel mindössze három egységgel kell többet szereznie a Ferrarinál, hogy bebiztosítsa pozícióját Az egyéni pontverseny éllovasa, Lewis Hamilton tavaly mind a három szabadedzést megnyerte, az időmérő edzésen 0,2 másodperccel győzött, a futamon pedig az összes körön át vezetve nyert.
Kevésbé szép emlékeket őriz 2014-ről Nico Rosberg, akinek a második helyről indulva már az első körben ki kellett jönnie kereket cserélni, mivel a 2-es kanyarban annyira elfékezte a gumikat. A lágy keverékű gumiabroncsokról akkor közepesekre váltott, melyekkel – a szezon leghosszabb etapját produkálva – 52 kört tett meg, a futam leintéséig autózott. A Pirelli gumiszállító idén reagált erre: a mezőny ezúttal a sárga oldalfalú lágy és a piros jelölésű szuperlágy abroncsokat használhatja.
A Mercedes tegnap bejelentette, hogy nem ad a tőle motort vásárló istállóknak a legújabb fejlesztésű erőforrásából, amelyet az Olasz Nagydíjon vetett be először. Ennek köszönhetően a Williams, a Force India és a Lotus is a legelső fejlesztésű 2015-ös hajtóművet kapja meg. Az Autosport.com szerint ennek az az oka, hogy a német cég nem tudott az újabb erőforrásból eleget legyártani, kivételezni pedig csak saját pilótáival akar. A Mercedes partnerei legközelebb a 2016-os idényben kapnak ugyanolyan fejlesztésű motort, mint a gyári istálló. Ezzel párhuzamosan a Honda közölte, hogy az idei szezonra fennmaradó négy zsetonját felhasználva fejlesztett erőforrását veti be Szocsiban, ahol emiatt Jenson Button és Fernando Alonso újabb rajtbüntetésekre számíthat.
A 2009-es világbajnok Button örül, hogy a héten kiderült, jövőre is maradhat a McLarennél. "Nagyon hálás vagyok, hogy a terveim a következő évre megerősítést nyertek. Teljes mértékben el vagyok kötelezve a csapat iránt, és hiszek abban az elképesztően kemény munkában, ami a színfalak mögötti gyárakban zajlik Wokingban és Sakurában" – hangsúlyozta a tavalyi Orosz Nagydíjon a 4. helyen végző brit pilóta. A szombati időmérő edzés – magyar idő szerint – 14.00 órától, míg a vasárnapi futam 13.00 órától kezdődik, mely eseményekről az M4 sportcsatorna közvetít.
Pilóták: 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 277 pont, 2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 229, 3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 218, 4. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 119, 5. Valtteri Bottas (finn, Williams) 111, 6. Felipe Massa (brazil, Williams) 97.
Konstruktőrök: 1. Mercedes 506 pont, 2. Ferrari 337, 3. Williams 208, 4. Red Bull 139, 5. Force India 77, 6. Lotus 60.