Tömeges kártérítési perek indulhatnak a Volkswagen ellen a károsanyag-kibocsátási botrány miatt, melynek során kiderült, hogy az autógyár egy beépített számítógépes program segítségével meghamisította az autók káros gázkibocsátási adatát. A cégnek több milliárd eurós kártérítést kell majd fizetni, hiszen több per is indul az eddig a megbízhatóság szinonimájának tartott VW ellen csalás és szerződésszegés miatt. Becslések szerint a kártérítés összege a 20 milliárd eurót is megközelítheti.
A Volkswagen leányvállalataival, köztük az Audival, a sportélet egyik rendkívül fontos szponzora is, s ha a cégnek meg kell húznia a nadrágszíjat, akkor elsők között csökkenteti a klubokra szánt támogatását. Azért is várható a szponzori szerződések átgondolása, mert a botrányba belebukott VW-vezér, Martin Winterkorn számára presztízsértékű volt, hogy minél többet fektessen a sportéletbe. Az új menedzsment azonban szakértők szerint nem akarja folytatni ezt a „pénzszóró” politikát. A Volkswagen a Deutsche Telekom és az orosz Gazprom mellett költi a legtöbbet a német sportra.
Tekintsük át, hogy egy ilyen döntés mely egyesületeket, milyen viadalokat érinthet. Lényegében a labdarúgó Bundesliga első és második vonalának majdnem a fele nézhet nehezebb időszak elé. A döntés a magyar kézilabdára is kihathat, ugyanis hazánk egyik legeredményesebb csapatát, a Győri ETO-t is az Audi szponzorálja.
Győri Audi ETO KC
„Jelentős pénzügyi támogatást adunk a klubnak, emellett pedig autókat kapnak a lányok” – nyilatkozta a Népszavának néhány hónappal ezelőtt Thomas Faustmann, az Audi Hungária ügyvezető igazgatója. A német autógyár Rába-parti vállalata a város fejlesztésében is kiveszi a részét, emellett pedig nagy hangsúlyt fektet a sport szponzorációjára. A Győri Audi ETO KC női kézilabdacsapata az utóbbi években sikert-sikerre halmozott, egymás után kétszer is megnyerte a Bajnokok Ligáját. Az Audi segítségével épült új stadion az egyesületnek, amely többek között a magyar-horvát közös rendezésű női kézilabda Európa-bajnokságnak is helyszínéül szolgált, így vélhetően nagy érvágás lenne a Rába-parti együttesnek, ha az egyik névadó szponzor kiszállna a Volkswagen csoport botránya miatt.
„A két dolognak nincs egymáshoz köze” – mondta röviden lapunknak Lőre Péter, az Audi Hungária vállalati kommunikációs igazgatója. Az ügyben kerestük a kézilabdacsapatot is. A klubnál megerősítették, hogy jelentős összeggel támogatja az autógyár a csapatot, ám azt nem árulták el, hogy mennyivel. A VW 2012 májusa óta a DFB-kupa hivatalos partnere. Az autógyár megszerezte a viadal reklám- és marketingjogait. A legjobb 64 kupacsapat a VW logóját viseli a mezén.
Az impozáns győri aréna is az Audi nevét viseli FORRÁS: AUDI HUNGÁRIA
Svájci kupa
Már a német kupa előtt vált az autógyár a svájci kupaviadal főszponzorává, a 2009/2010-es szezontól. Itt szintén a marketing- és reklámjogokat szerezte meg, s a kupa hivatalos logója mellé is odakerült a VW emblémája.
Cseh kupa
A Volkswagen a 2003/2004-es idényben volt a cseh kupa főszponzora, a viadalt Volkswagen kupa néven rendezték meg. A Volkswagen rendkívül befolyásos Csehországban, hiszen a Skoda is a konszern része.
Francia Labdarúgó Szövetség
2014 júliusában írták alá a megállapodást arról, hogy a VW a francia szövetség partnere lesz. A négy éves kontraktus a férfi- és a női focit, továbbá az utánpótlást egyaránt érinti, s ez esetben is a Volkswagen lett a kupa főszponzora. Az szerződés megkötését azért tartotta fontosnak a német autógyár, mert jövőre Franciaországban rendezik meg a labdarúgó Európa-bajnokságot.
Brazil válogatottak
A VW 2013-ban olyan volt és jelenlegi sztárokat igazolt le, mint Pelé, Rivelino, Raí, Cafu, Lucas Moura és Neymar. A szerződést a VW Sao Paulo-i gyára létrejöttének 05. évfordulóján írták alá, s 2014 végéig szólt. Az említett játékosokat a VW követeinek nevezték. Az autógyár a 2014-es brazíliai labdarúgó világbajnokság előtt is kiterjedt reklámkampányt folytatott a dél-amerikai országban.
Orosz válogatott
A Volkswagen már a 2014-es Szocsiban megrendezett téli olimpia támogatója is volt, emellett azonban az orosz labdarúgó válogatott szponzora. A VW a harmadik legnépszerűbb gépkocsi az orosz piacon, a Moszkvától délnyugatra fekvő Kalugában autógyára is működik.
FK Vojvodina
A Porsche 2012 óta az újvidéki labdarúgó klub első számú mezszponzora. Amennyiben a VW kiszállna az együttes finanszírozásából, az súlyos csapás lenne a szerb első osztályban szereplő együttes számára.