A két távközlési társaság Európában elsőként kombinálja a műholdas és a Long Term Evolution (LTE) technológiára épülő rendszert, amely a világ leggyorsabb repülőgép-fedélzeti széles sávú hálózata lesz. Az elméleti maximális sebesség 75 megabites másodpercenkénti (Mbps) sávszélesség lehet majd. A több százmillió eurós beruházás keretében a Deutsche Telekom Európa szerte 300 bázisállomását alakítja át, hogy összekapcsolható legyen az új Inmarsat műholddal. A hibrid rendszer elsőként a Lufthansa rövid és középtávú járatain üzemel majd, de a DT szerint más légitársaságok számára is elérhető lesz.
A dpa német hírügynökség idézte Carsten Spohrt, a Lufthansa vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy a fedélzeti wifi áráról még nem döntöttek, az egyebek között az igényelt szolgáltatástól, illetve az utas által megtett távolságtól függ majd. Andrew Sukawaty, az Inmarsat elnöke világújdonságnak nevezte a hibrid rendszert, amit az Európai Unió összes tagállama használ majd. 2024-re a cégeknek az európai repülőgép-fedélzeti internet-szolgáltatásból származó bevétele a várakozások szerint eléri a 5,2 milliárd dollárt, tette hozzá.