Hétfőtől az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszán újabb komoly dugók alakulhatnak ki, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint ugyanis útlezárásokra kell számítaniuk az autósoknak az Egér úti csomópont előtt. A fennakadások oka, hogy az út felett új kijelzőt fognak építeni. A munkálatok két ütemben zajlanak majd, hétfőtől a város irányába vezető belső sávot zárják le, október 6-tól 14-ig pedig a leállósáv lesz lezárva, a szélső sávban csak időszakos lezárások várhatóak.
A helyzet persze már ma sem túl rózsás, az agglomerációból már a hét elején is csak nehezen lehetett bejutni a fővárosba. A Budaörsi úton a városba vezető oldalon lezárták a külső sávot a Pannonhalmi úttól a Nagyszőlős utcáig, innen a felüljáróig is csak két sávban lehetett haladni, a belső sáv forgalmát a szembejövők oldalára terelték át. A felüljárótól a BAH-csomópontig csak egy sáv járható. Szerdától Nagykörút-Üllői út csomópontban is sávlezárások vannak, a Petőfi híd irányába csak egy sávban lehet balra kanyarodni az Üllői út befelé vezető oldaláról. A Nagykörúton közműfelújítás zajlik, a Tűzoltó utcától csak egy sávban lehet haladni az Üllői út felé.
A munkálatoknak pedig nincs vége: folytatódik a budai fonódó villamoshálózat kialakítása, a Széll Kálmán tér, a Kerepesi úti közúti híd, valamint a Sibrik Miklós úti felüljáró újjáépítése is. Emlékezetes: a Magyar Közút Nonprofit Zrt. (MKN) augusztus elején, a hőség és a strandszezon közepén tervezte megkezdeni az M7-es új beton elválasztósávjainak felújítását az autópálya fővárosi bevezető szakaszán, ekkor Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetőjének közbelépésére volt szükség ahhoz, hogy a munkálatokat augusztus 20-a, vagyis a balatoni idegenforgalmi főszezon utánra halasszák. A munkálatok már hetek óta tartanak, az MKN Zrt. tájékoztatása szerint az M3-as, M5-ös és M7-es autópályán is az elválasztó sávok korszerűsítése zajlik.
"A témában készült tanulmányok és a külföldi tapasztalatok megerősítik, hogy a nagy forgalmú útszakaszokon a hosszú távú üzemeltetési szempontokat figyelembe véve a vasbeton terelőfal építése a kedvezőbb megoldás a vezetőkorláttal szemben. Például a vezetőkorlátot annak sérülése esetén cserélni kell, míg a beton terelőfal esetén erre ritkán van szükség" - mondta Marczin Bence, az MKN Zrt. kommunikációs vezetője, hozzátéve: az üzemeltetési költségeket is figyelembe véve körülbelül 40 ezer jármű/nap forgalom felett a betonfal a gyorsabban megtérülő beruházás.
Az M7-es autópályán a munkaterület mellett a forgalmat sávelhúzással terelik, a terelt szakaszon két sáv használható, sebességkorlátozás mellett. A munkálatok az M3-as autópálya 10-35 km, M5-ös autópálya 13-17,4 km és az M7-es autópálya 12-18 km szelvények közötti szakaszait érintik és előre láthatóan 2015. november végéig tartanak.