Az új élehetőséggel pedig egyre többen élnek: jelenleg az összes csekk csaknem 10 százalékát fizetik be bankkártyával az ügyfelek a postákon, de ez az arány fokozatosan emelkedik. A bankkártyás vásárlási tranzakció bevezetése előtt fél év alatt fizettek be 2,7 millió csekket bankkártya-használattal, ebből pedig az látszik, hogy a csekkbefizetéshez igénybe vett bankkártya használat intenzitása megduplázódott.
A közleményben emlékeztetnek, a posta 2015-ben az év elején kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését, februárban pedig bevezette a csekkbefizető automatákat. A csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta mobil applikációján keresztül eddig több mint 200 ezer csekket fizettek be az ügyfelek csaknem 2 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történik. A posta az elmúlt két évben pénzügyi portfólióját is megújította, jelenleg 46 ezer ügyfélnek van posta bankszámlája, több mint 35 ezernek pedig befektetési számlája. A posta által közvetített megtakarítási állomány 540 milliárd forint, amelynek csaknem háromnegyedét állampapírban helyezték el az ügyfelek.