Nem az előre meghirdetett 44 körig tartott a Formula-1-es Belga Nagydíj, végül szerencsét hozott a verseny a 44-es rajtszámmal induló Lewis Hamiltonnak. A futam végül csak 43 körös volt, mivel Nico Hülkenbergnek a rajtrácsra felállva valami problémája akadt, így még egy felvezető körre el kellett mennie a mezőnynek. Ekkor Carlos Sainz Jr. kezdett el panaszkodni Torro Rossójára, hogy nincs vele minden rendben, végül a boxutcából kellett indulnia.
A rajtot – mely kapcsán az új procedúra következtében kevesebb információt kaptak a kuplung beállításáról a pilóták – a kétszeres világbajnok Hamilton kapta el a legjobban, mögüle induló csapattársa viszont pocsékul kezdett: rögtön négyen is elmentek mellette, de Rosberg még az első körben visszatudta előzni Sebastian Vettelt és Valtteri Bottast, így a negyedik helyen autózott. A futam elejének meglepetésembere Sergio Pérez volt, aki a második helyre jött fel, bizonyítva, hogy a Force Indiáknak jól fekszik a Spa Francorchamps versenypálya. A 2009-es nagydíjon például a csapat akkori vezéregyénisége, Giancarlo Fisichella megnyerte az időmérőedzést, majd a második helyre vitte be versenygépét. A harmadik helyen a tavalyi győztes, Daniel Ricciardo autózott.
A rend azonban az első boxkiállások után, a 13. körben visszaállt, miután Rosberg Pérez elé érkezett a pályára. Bár a mexikói az Eau Ruge után megelőzte a német pilótát, Rosberg rövidesen visszavette pozícióját. A kerékcserék legnagyobb vesztese Bottas volt, akinek ritkán látott módon rossz kerekeket tettek fel, ugyanis csak a jobb hátsón volt a fehér jelzéssel ellátott, közepes keverékű gumiabroncs, az összes többire a sárga feliratos lágyak kerültek.
Az esetért áthajtásos büntetést kapott a finn versenyző. A 20. körben Ricciardo kavarta fel az álló vizet, ugyanis miután a célegyenesben leállt a Red Bullja, virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe a futamon, így összébb rázódott a mezőny. Rosberg három másodpercre közelítette meg Hamiltont, de egészen a verseny végéig zavartalanul követték egymást a Mercedesek.
A viadal utolsó köreiben először Danyiil Kvjat volt a "hangulatfelelős": öt körön belül megelőzte Kimi Räikkönent, Felipe Massát és Pérezt. "Kérem a következőt" – mondta az orosz pilóta viccesen a csapatrádióba az ötödik helyen autózva. A slusszpoént viszont Vettel szolgáltatta, akit már hosszú körök óta üldözött Lotusával Romain Grosjean. Az utolsó előtti körben durrdefektet kapott a négyszeres világbajnok, ami a hét kilométeres belga pályán szinte egyenlő a kieséssel, ugyanis messze volt a boxutcától, hogy legalább pontszerző helyre vissza tudjon jönni. A Ferrari csak egyszer cserélt kereket a futamon Vettel autóján, kevés kellett hozzá, hogy bejöjjön a taktikai húzás. A nevető harmadik így a francia Grosjean lett, aki legutóbb a 2013-as Amerikai Nagydíjon állhatott fel a pódiumra.
Hamilton megszerezte idei 6., pályafutása 39. győzelmét, 80. dobogós helyezésével pedig beérte példaképét, Ayrton Sennát. "Elég nyugodtan autóztam elől. Vettel defektje miatt viszont inkább visszavettem a végén a tempómból" – ejtett szót a balszerencsés esetről a brit versenyző, aki 28 ponttal előzi meg csapattársát, az első gyermekének születését jövőhétre váró Rosberget. A 2012-es belgiumi futamon a rajtnál tömegbalesetet okozó – ezért 50 ezer euróra, és a soron következő futam kihagyására büntetett – Grosjean nyilatkozatában visszaemlékezett az esetre, szerinte erősebb lett tőle. A száguldó cirkusz következő állomása a szeptember 6-i Olasz Nagydíj lesz.