Míg 2012-ben a vb-pontverseny harmadik helyén zárt a Lotusszal, addig tavaly csak 12. lett 106 egységgel lemaradva a csapattárs Fernando Alonsótól. Idén csak egyszer tudott dobogóra állni, és a tíz futamból hármat be sem fejezett, igaz külső tényezők (ütközések, technikai hibák) miatt. Miért akarta mégis Maurizio Arrivabene csapatfőnök, hogy maradjon jó barátja, a Jégember?
A Ferrarinál hosszú évek után kialakult nagyszerű hangulatot kár lett volna veszélyeztetni azzal, hogy új pilóta érkezése felkavarja a kedélyeket. A csapat igazi kulcsfigurája a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, aki a nála egyértelműen gyengébb képességű Mark Webbert rendre legyőzte Red Bull-versenyzőként, de tavaly nem bírt Daniel Ricciardóval, és ezt szemmel láthatóan nem viselte jól.
Ha pedig a száguldó cirkusz érdekeit nézzük, akkor ki az, aki a Vettel-dominancia után, a Mercedesek egyeduralma és az agyonszabályozott versenyautók helyett ne látná szívesebben a versenyeken néha eltévedő, a piros zászlós időszak alatt fagyizó, igazi egyéniségnek számító finn világsztárt?