;

felcsúti kisvasút;

- A nagy kisvasúttrükk

Megnyugodhatnak a nyíregyháziak, rémhír volt csupán, hogy kedvenc kisvasútjuk felújított kocsijai Felcsútra kerülnek, az új Puskás-Mészáros viszonylatra. Örömmel jelenthetjük, hogy a miniszterelnöki falu nem tart igényt a vicinálisukra.

Megírtuk korábban, hogy az uniós százmilliók lenyúlásához napi 2500-7000 utast számoltak ki a közlekedés-matematikusok. Ráadásul októbertől márciusig nem is közlekedne, kéretik tehát szorozni. (Más kérdés, hogy az európai csalásüldözők is tudnak számolni, és már el is kezdtek.) Ámbár az is lehetséges, hogy a világ összes vasútszerelmese Felcsútot célozza meg, mert ilyet még ők sem láttak. Az Indóház szakportál világította meg a furfangos tervet. Anélkül, hogy elvesznénk a részletekben: a pályázat szerint „a korábbi normál nyomtávolságú vasúti pálya vonalán – nosztalgia és turisztikai céllal – 760 mm keskeny nyomtávolságú vasúti pálya létesül, 3 állomással”.

Annyit illik tudni, hogy a normál nyomtáv 1435 milliméter. Ennek azért van jelentősége, mert a dokumentációk szerint a vonalon öreg csehszlovák Bzmot motorvonatok közlekednek majd. Ezt a népnyelv Buzenykának vagy Piroskának hívja – épp a minap ütközött össze belőlük kettő.

Ezért – vélik az indóházasok – világcsoda lesz egy normál motorkocsi alá „beügyeskedni” a fele széles tengelyeket. Arra is vigyázni kell majd, hogy a stadionnéző utastömeg sose tóduljon az egyik oldalra, mert akkor Piroska egyszerűen leborul a sínről.

Már, ha itt bárki bármit is komolyan gondol.