EU;fejlesztés;vasút;NFM;

- Induló vasútfejlesztés

Az új, 2020-ig tartó uniós költségvetési időszak forrásaiból finanszírozott vasútfejlesztések 2016 első felében indulhatnak meg legkorábban, a dél-balatoni vasútvonal vagy a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakasz munkálataival - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). 

A tervezett beruházások kiemelt projektjei közé tartozik emellett a déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése, a 44 kilométer hosszú Püspökladány-Debrecen vasútvonal fejlesztése, a debreceni állomás fejlesztése, a Szeged-Hódmezővásárhely-Gyula vasútvonal korszerűsítése és villamosítása 113 kilométer hosszan, valamint a Budapest (Rákos) és Miskolc közötti 174 kilométer vasútvonal korszerűsítése - írta a szaktárca. A NFM emlékeztetett arra, hogy a kormány középtávon mintegy 450 kilométernyi vasútvonal villamosítását tervezi, 2018-ig pedig 400 kilométeren átfogó pályarekonstrukciót.

A közlemény tájékoztat arról is, hogy a legutóbbi 6+15 jármű szállításáról szóló közbeszerzést is beleértve 2016 végére már 123 darab Stadler Flirt típusú motorvonatot üzemeltet majd a MÁV-Start. A következő években 50 nagy befogadóképességű motorvonat beszerzése és 59 villamos motorvonat ETCS 2 közlekedésbiztonsági berendezéssel való felszerelése szerepel a tervekben. A kormány szándékai szerint 2020-ra a teljes budapesti elővárosi forgalom számára korszerű, kényelmes és energiahatékony motorvonatok állnak rendelkezésre - ismertette az NFM.

Sajtóhírek szerint 30 évre titkosították a dokumentumokat, de a Kaposvári Törvényszék sajtószóvivője mindezt cáfolta a sonline.hu-nak. Vadócz Attila elmondta: nem titkosították a Szita Bence-ügy aktáit, az történt, hogy a Kaposvári Törvényszék elnöke nem engedélyezte a betekintést az iratokba. Egy olyan újságíró kérését utasították el, aki könyvet akart írni a brutális bűncselekményről, és ehhez kérte ki az aktákat.