A kérdés az, hogy az egyes fuvarmegosztó szolgáltatók melyik körbe tartoznak. Aki az elsőbe, annak a taxikra vonatkozó szabályokat kell betartania. Ezzel azonban elvész a taxikkal szembeni árelőny. Az Index megkérdezte az NFM-et, hogy melyik vállalkozást hová sorolják. Az Uber a kormányrendelet alapján egy diszpécserszolgáltatás (ez is egy új kategória), ezért taxiszolgáltatásnak minősül, így szükséges a taxisengedély, a sárga autó és az egyen tarifa. A Wundercar a második körbe tartozik, tehát személyszállító szolgáltatás, nekik elég egy sima regisztráció.
Az Uber-sofőrök a fentivel ellentétben kivétel nélkül úgy tudják, hogy minden folytatódhat úgy, mint eddig, csak kell egy vizsga, és a kocsira egy matrica. A portál megkérdezte az Uber-irodát, milyen alapon értelmezi az NFM-től eltérően a rendeletet. Konkrét választ eddig a portál nem kapott.
Az origo.hu úgy tudja, a cég elküldi vizsgázni a sofőrjeit, hogy azok megfeleljenek a kívánalmaknak. Erre értelmezésük szerint még van 90 napjuk, s ennek költségét vissza is téríti majd a sofőröknek, ha azok sikeresen vizsgáznak.
A Wundercar azt az álláspontot képviseli, hogy mivel ők inkább egy telekocsis céghez hasonlítanak, ezért a rendelet rájuk egyáltalán nem is vonatkozik. És azért, hogy ezt egyértelműbbé tegyék, augusztustól minden Wundercar appal közlekedő sofőrnek kötelező lesz megadni az úti célját, mielőtt utasokat vesz fel. A fejlesztés célja, hogy mindenképp csak olyan emberek utazzanak együtt, akik egyébként is ugyanabba az irányba mennének. Gyakorlatilag ez különbözteti meg a telekocsizást a taxizástól, a telekocsi sofőrje magától is arra menne, mint az utas, itt mindössze a költségeket osztják meg.