Reflex;miniszter;Kisvárda;Seszták Miklós;

- Milliárdok járnak a miniszterek városainak

Feltűnően sok fejlesztési pénzhez jutottak a miniszterek települései: például Seszták Miklós városa, Kisvárda legutóbb mintegy 2,5 milliárdot kapott várfürdője fejlesztésére, ezzel együtt már 10 milliárd körül jár az az összeg, melyet a kelet-magyarországi kisváros különböző fejlesztésekre kapott az államtól és az uniótól - írta a Blikk. 

A legtöbbet, 3,5 milliárd forintot kórházfejlesztésekre kapták, 1-1 milliárdot pedig városfejlesztésre és stadionépítésre - utóbbit kiemelt jelentőségű beruházássá minősítették. Ennél is többet tudott összelobbizni Hódmezővásárhelynek Lázár János. A lap szerint a Miniszterelnökséget vezető miniszter kedvenc városa 12 milliárd forintnyi állami és uniós fejlesztési támogatáshoz jutott: a "kötelező" stadion és a kerékpárút mellett többek közt vívó- és bokszcentrum is épül. Szijjártó Péter lakhelye, Dunakeszi új iskolával gazdagodott, a beruházásra az idei költségvetés 4,7 milliárd forintot különített el. Emellett 4,5 milliárd forintért tervezik a városi sportközpont megvalósítását, hogy a külügyminiszter futsalcsapata, a Dunakeszi Kinizsi méltó helyen játszhasson. A legnagyobb nyertes "természetesen" Felcsút: a számítások szerint Orbán Viktor kedvenc falujában egy lakosra 4 millió forintnyi támogatási pénz jut. Ennek java a futballra megy, a felcsúti stadion 3,8 milliárdba került - emellett csaknem 2 milliárdért épülhet meg a fűtött edzőpálya. Az 1800 lelkes településen 600 milliós EU támogatásból épülhet meg az a kisvasút, amely Felcsútot és Alcsútdobozt köti majd össze - a kivitelezésre kiírt pályázatot a Mészáros Lőrinc polgármester vezette Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány nyerte meg.

Az is kiderült, hogy több mint 1,76 milliárd forint értékben nyert támogatást kerékpárút-fejlesztésre tíz önkormányzat, a kivitelezéseknek október végéig be kell fejeződniük - tájékoztatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI-t. A tárca közölte: az előző uniós támogatási ciklus forrásaira újból megnyitott pályázat során a főutak melletti, már létező kerékpárutakat összekötő, néhány kilométeres szakaszokra lehetett pályázni. A maximum 200 millió forint összegű támogatásokért induló beruházásoknak építési engedéllyel kellett rendelkezniük, hogy a pénzügyi elszámolás még idén megtörténhessen a korábbi támogatási ciklus forrásának terhére. Tasó László, a tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: fontos, hogy ne csak pontszerű és szakaszos beruházások történjenek, hanem a kerékpárutak hálózatba legyenek fejlesztve Magyarországon. Első körben Salgótarján, Székesfehérvár, Mezőberény, Csárdaszállás és Gyomaendrőd mintegy 200 millió forintnyi támogatást nyertek el, míg Békéscsaba két projekttel csaknem 400 millió forint támogatáshoz jutott. Emellett Kiskunfélegyháza 138 milliót, Aba 98 milliót, Zalakaros pedig 132 millió forintot nyert el.