Kívánni sem lehetett volna jobb 30. Magyar Nagydíjat. A jubileumi futammal ráadásul elmondhatjuk, hogy a Hungaroringen rendezték meg a kilencedik legtöbb Forma-1-es versenyt. Pontosabban csak egalizáltunk, beértük a Holland Nagydíjnak adott otthont a zandvoorti pályát. És hol van még a vége?... Három évvel ezelőtt született meg az a szerződés, amely szerint 2021-ig biztosan lesznek Forma-1-es futamok Mogyoródon, de a pálya felújítása esetén akár 2026-ig is rendezhetnénk versenyeket, tehát elképzelhető, hogy meg sem állunk a 41. Magyar Nagydíjig.
Az idei versenyhétvége ideálisra sikerült. Ahogy Gyulai Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgató mondta az M1 tegnap reggeli műsorában, arról csak az égiek tehettek, hogy ennyire izgalmas volt a Sebastian Vettel győzelmével záruló futam. Azonban a német turistákat – akik idén nem vehettek részt hazai nagydíjon – tudatosan csábították át a Hungaroringre, ahova hagyományosan rengeteg külföldi néző látogat ki: a szurkolók 83 százaléka kerül ki közülük. A viadal három napja alatt fejenként több mint 230 ezer forintot költöttek el Magyarországon.
"Az biztos, hogy gazdasági szempontból nem járunk rosszul" – mondta Gyulay Zsolt, aki hozzátette, hogy az évből 210-220 napot hasznosít a Hungaroring események lebonyolítására. A következő komoly rendezvény a szeptember 5. és 6. közötti kamion Európa-bajnoki forduló lesz, mely kategóriának 25 év elteltével ad újra otthont Mogyoród.
A tavalyi, 169 ezer fős össznézőszám nagyjából 10 százalékkal nőtt, péntektől vasárnapig 186 ezren voltak kíváncsiak Lewis Hamiltonék csatájára. Ennek köszönhetően nyereséges versenyhétvégét zártunk, melyből levonták a jogokért fizetendő 33 millió dollárt, melyet a Forma-1-et irányító cégcsoportok legfontosabb vezetőjének, Bernie Ecclestone-nak kellett hétfőig kifizetni. Még 2002-ben kötöttek a felek egy 10,3 millió dollárról szóló szerződést, mely évente 10 százalékkal emelkedik, így a jelenlegi kontraktus lejártáig 51 millióra mehet fel az ár.
Gyulai elmondása szerint gőzerővel dolgoznak a szerződéshosszabbításon, Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter pénteken átadta Ecclestone-nak a január óta készülő fejlesztési koncepciót, a magyar szándékot pedig szombaton Szijjártó Péter külügy- és külgazdasági, vasárnap Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter is megerősítette. Ez lenne az első nagyobb átalakítás a Hungaroringen a több előzés érdekében, korábban 1989-ben vágtak le egy kanyart, 2003-ban pedig meghosszabbították a célegyenest és átépítettek két kanyart, tavaly a célegyenesre fordító kanyarív jelentős részét aszfaltozták újra. A pálya felújítása mellett átépítenék a tribünöket és az épületeket is.