Ugyan a jubileumi 30. Magyar Nagydíjnak az ünneplésről kellett szólnia, a versenyhétvégére rányomta bélyegét a gyász, a július 17-én, 25 esztendősen elhunyt Forma-1-es pilóta, Jules Bianchi halála miatt. A Marussia egykori tehetségére emlékeztek a futam előtt a pilóták, akik némán körbeállták az aszfaltra letett bukósisakjaikat. A Hungaroringre kilátogatott a gyászoló család is, akiket a száguldó cirkusz mindenható ura, Bernie Ecclestone hívott meg az eseményre, elküldte értük saját magánrepülőgépét Nizzába.
Hiába indult az első sorból a két Mercedes, a legutóbbi, silverstone-i Forma-1-es futamhoz hasonlóan – amikor a Williamsek kezdtek erőteljesen – lerajtolták őket, az első kör végén már Sebastian Vettel vezetett csapattársát, Kimi Räikkönent megelőzve. Ráadásul a kétszeres világbajnok Lewis Hamiltont legfőbb riválisa, Nico Rosberg is megelőzte, majd miután a brit pilóta lecsúszott a pályáról a hatos kanyarban csak a tizedik helyre tudott visszakapaszkodni. A pontversenyt vezető Hamilton megkezdte a felzárkózást, megelőzte a 2009-ben Magyarországon súlyos balesetet szenvedő Felipe Massát, majd Sergio Pérezt is. Ugyan nem volt gyors a címvédő első kerékcseréje, mégis az ötödik helyre ért vissza, a 29. körben pedig Daniel Ricciardón is áthámozta magát.
A 43. körben azonban megváltozott az egész futam képe. A Force India pilótájának, Nico Hülkenbergnek az autójáról feltehetően anyaghiba miatt levált az első szárny a célegyenesben, falba csapódása után előbb virtuális-, majd hagyományos biztonsági autót küldtek be, mely a 49. körig volt a pályán. Kiállását követően kaotikussá vált a Magyar Nagydíj. Előbb Hamilton nekiment Daniel Ricciardo oldallemezének, így egészen a tizenharmadik helyig csúszott vissza a címvédő, az esetet követően a rádión keresztül elnézést kért csapatától. Räikkönennek a szerződéshosszabbítás szempontjából jól jött volna egy siker, azonban autójában elromlott az energia visszanyerő rendszer, így az 57. körben kiállni kényszerült. Pedig a Ferrari már rég nem állt ennyire közel a kettős győzelemhez, legutóbb 2010 júliusában, a hockenheimi futamon tudott nyerni Fernando Alonso az olasz istállóval, a pódium második fokára akkor Massa állhatott fel.
A meglepetéseknek ezzel még nem volt vége, Ricciardo és Rosberg ütközését követően utóbbi bal hátsó defektet kapott a második pozícióban autózva. Ugyan három keréken még be tudott menni a boxutcába kereket cserélni, de csak a nyolcadik helyre jött vissza, ráadásul az őt tizenhét ponttal megelőző Hamilton mögé, aki már a hatodik pozícióban autózott.
Az élen azonban nem változott a helyzet, a német Sebastian Vettel a 30. Magyar Nagydíjon megszerezte 41. győzelmét. A négyszeres világbajnoknak ez volt az első győzelme a Hungaroringen, a csapatrádióban Jules Bianchira is megemlékezett. „Köszönöm Jules, ez a te győzelmed is! Biztos vagyok benne, hogy ebben a csapatban szerepelhettél volna” – mondta a Maláj Nagydíj után idén másodszor diadalmaskodó Vettel, aki mögött a két Red Bull ért be, sorrendben Danyiil Kvjat és Ricciardo. Az orosz pilóta így nálunk érte el élete legjobb Forma-1-es helyezését, eddig még a dobogóra sem állhatott fel, az idei monte-carlói versenyen szerzett negyedik helye volt a legelőkelőbb eredménye. Pontszerző helyen ért célba a két McLaren Honda is: Fernando Alonsót, aki 2003-ban Mogyoródon szerezte első futamgyőzelmét az ötödik helyen intették le, míg a 2006-ban ugyanezzel büszkélkedő Jenson Button kilencedik lett.
A mezőny most háromhetes nyári szünetre megy, a következő futam a mindig izgalmas Belga Nagydíj lesz, melyet augusztus 21. és 23. között rendeznek.