német túraautó-bajnokság;Keszthelyi Vivien;Audi TT Kupa;

Keszthelyi Vivien 2017-től már egy Audi TT volánja mögött ülhet
FORRÁS: OXXO MOTORSPORT

- Aki a fiúkat is lekörözi

Sokan egész életükben csak álmodoznak arról, hogy a német túraautó-bajnokságban (DTM) szerepeljenek, a szupertehetség Keszthelyi Viviennek azonban már 14 évesen élő előszerződése van a sorozat betétfutamában, az Audi TT Kupában a 2017-es szezontól. Addig is a Suzuki Kupában tör borsot a meglepett férfi riválisok orra alá.

- Honnan ered a versenyzés ötlete?

- Tizenkét évesen kimentem a Red Bull Ringre megnézni a Suzuki Kupát. Miközben szemléltem a versenyzőket, úgy éreztem, sok mindent nem jól csinálnak, vagy én vezettem volna máshogyan. Ki akartam próbálni.

- Azóta már az OXXO Motorsportnál versenyez, ráadásul aláírt egy előszerződést, hogy indul az Audi TT Kupában.

- Rettentően örültem neki. Még nagyobb erőt ad a folytatáshoz, hogy kaptam egy ilyen lehetőséget.

- Amiből egyszer akár egy DTM-szerződés is kisülhet...

- Igen, szeretem a kihívásokat és a harcokat. Jobban tudok örülni a győzelemnek, ha küzdenem kell érte, nem pedig csak egyszerűen kiesnek előlem. Az az igazi siker, ha önerődből kerekedtél felül mindenkin.

- Mint ahogy legutóbb majdnem nyert a Suzuki Swift Cup Europe sorozatban a Slovakiaringen, de versenybírói mulasztás következtében később intették le a futamot, így az üzemanyag-fogyasztás miatt vissza kellett vennie a tempóból, és a második helyen végzett.

- Annak örültem, hogy harminc percig vezettem a versenyt. A férfi riválisok felettébb meglepődtek, hogy nem hagytam magam. Mindkét oldalról kapott ütéseket az autóm.

- Meddig marad a Suzukiknál?

- Sajnos csak akkor indulhatok az Audi TT Kupában, ha betöltöttem a 16. életévemet, így várhatóan a 2017-es lesz számomra az első szezon. Addig maradok a Suzuki Kupánál, de kipróbálhatok majd vadonatúj Seat Leonokat is.

- Maranellóban már vezethetett két Ferrarit is, köztük egy 458 Specialét.

- Ráadásul én voltam az egyedüli 18 éven aluli, akit beengedtek a pályára. De ez inkább teszt volt, nem száguldoztam.

- Ezek az álomautói?

- Most már az ideálom egy DTM-es Audi, de az olasz márkát is szeretem. A Forma-1-ből Michael Schumacher volt a példaképem, mert sérülései után is mindig kitartó tudott maradni.

- A szülei mennyire izgulnak egy-egy futamon?

- Eléggé, mivel vannak olyan versenytársak, akik túlságosan agresszívek. Arra is több versenyhétvégén volt már példa, hogy a pilóták kórházban kötnek ki.

- A vezetési stílusának melyik pályák felelnek meg a legjobban?

- A technikás pályákat szeretem, ahol sok kanyar van. Igazából mindegyik futamot kedvelem, nincs köztük olyan, amely gondot okozna számomra. A következő állomás a Salzburgring lesz, ahol tavaly a legjobb időt értem el. Jó eredményeket várok magamtól.

- Mik a célok 2017-től?

- Megismerni az autót, de nem úgy, hogy az utolsó helyekért küzdjek. Szerencsére az Audik elsőkerék-meghajtásúak, amikhez már hozzászoktam, ez előnyt jelenthet. Úgy érzem, meg van hozzá a bátorságom, hogy a dobogóért küzdjek.

 Két győzelemmel negyeddöntőbe jutott a magyar férfi kardválogatott a moszkvai vívó-világbajnokságon.