- Honnan ered a versenyzés ötlete?
- Tizenkét évesen kimentem a Red Bull Ringre megnézni a Suzuki Kupát. Miközben szemléltem a versenyzőket, úgy éreztem, sok mindent nem jól csinálnak, vagy én vezettem volna máshogyan. Ki akartam próbálni.
- Azóta már az OXXO Motorsportnál versenyez, ráadásul aláírt egy előszerződést, hogy indul az Audi TT Kupában.
- Rettentően örültem neki. Még nagyobb erőt ad a folytatáshoz, hogy kaptam egy ilyen lehetőséget.
- Amiből egyszer akár egy DTM-szerződés is kisülhet...
- Igen, szeretem a kihívásokat és a harcokat. Jobban tudok örülni a győzelemnek, ha küzdenem kell érte, nem pedig csak egyszerűen kiesnek előlem. Az az igazi siker, ha önerődből kerekedtél felül mindenkin.
- Mint ahogy legutóbb majdnem nyert a Suzuki Swift Cup Europe sorozatban a Slovakiaringen, de versenybírói mulasztás következtében később intették le a futamot, így az üzemanyag-fogyasztás miatt vissza kellett vennie a tempóból, és a második helyen végzett.
- Annak örültem, hogy harminc percig vezettem a versenyt. A férfi riválisok felettébb meglepődtek, hogy nem hagytam magam. Mindkét oldalról kapott ütéseket az autóm.
- Meddig marad a Suzukiknál?
- Sajnos csak akkor indulhatok az Audi TT Kupában, ha betöltöttem a 16. életévemet, így várhatóan a 2017-es lesz számomra az első szezon. Addig maradok a Suzuki Kupánál, de kipróbálhatok majd vadonatúj Seat Leonokat is.
- Maranellóban már vezethetett két Ferrarit is, köztük egy 458 Specialét.
- Ráadásul én voltam az egyedüli 18 éven aluli, akit beengedtek a pályára. De ez inkább teszt volt, nem száguldoztam.
- Ezek az álomautói?
- Most már az ideálom egy DTM-es Audi, de az olasz márkát is szeretem. A Forma-1-ből Michael Schumacher volt a példaképem, mert sérülései után is mindig kitartó tudott maradni.
- A szülei mennyire izgulnak egy-egy futamon?
- Eléggé, mivel vannak olyan versenytársak, akik túlságosan agresszívek. Arra is több versenyhétvégén volt már példa, hogy a pilóták kórházban kötnek ki.
- A vezetési stílusának melyik pályák felelnek meg a legjobban?
- A technikás pályákat szeretem, ahol sok kanyar van. Igazából mindegyik futamot kedvelem, nincs köztük olyan, amely gondot okozna számomra. A következő állomás a Salzburgring lesz, ahol tavaly a legjobb időt értem el. Jó eredményeket várok magamtól.
- Mik a célok 2017-től?
- Megismerni az autót, de nem úgy, hogy az utolsó helyekért küzdjek. Szerencsére az Audik elsőkerék-meghajtásúak, amikhez már hozzászoktam, ez előnyt jelenthet. Úgy érzem, meg van hozzá a bátorságom, hogy a dobogóért küzdjek.