Műsormagazin;Budapest;Prága;Fokváros;szálloda-lista;

Illusztráció/Thinkstock

- Fokváros és Prága szállodái megelőzték a budapestieket

Budapest szállodái a dobogós harmadik helyet érték el a legjobb ár-érték arányt tekintve - ez derül ki a PwC tanácsadó cég pénteken ismertetett online szálloda értékeléseket összegző tanulmányából. A fővárost a listában Fokváros és Prága előzi meg. A mutató azt méri, hogy a vendégek összességében milyen szolgáltatást kaptak a pénzükért.

A tanulmányból kiderül az is, hogy sok szállodatulajdonos egyáltalán nem veszi figyelembe üzletének fejlesztése során a vendégek visszajelzéseit, gyakran hivatkoznak az értékelések megbízhatatlanságára, így védekezve a kapott kritikákkal szemben. Azonban akik képesek megfelelő intézkedéseket hozni a szolgáltatás javítása érdekében, hosszú távú versenyelőnyre tehetnek szert. A vendéglátóhelyek tulajdonosainak mindemellett azt is figyelembe kell venniük, hogy az online értékelések a turisztikai szakemberek, illetve a befektetők számára is hasznos információkkal szolgálnak, így a negatív észrevételek - például a turisták keresletét vagy forrásszerzést tekintve - további kedvezőtlen üzleti hatásokkal járhatnak.

A PwC Online Reputations - Why hotel reviews matter and how hotels respond című angol nyelvű felmérése két üzleti évet ölel fel, és 142 online utazási iroda, valamint online értékelési felületen elérhető visszajelzéseken alapul. A PwC tanulmánya a 3, 4, illetve 5 csillagos szállodákat is figyelembe veszi 48 városban. A kiválasztott 48 város Nyugat- és Közép-Európában, Kelet-Európában, Közel-Keleten és Afrikában, valamint Indiában található.

Júniusban befejezte a magyarországi tejtermékgyártást a budapesti székhelyű Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. A tulajdonos multinacionális Danone csoport a magyarországi termék-előállítást más európai egységeibe helyezte át, de a savanyított Danone-készítmények ezután is kaphatók lesznek a hazai piacon, a Danone Kft. pedig a csoport régiós központja marad.