Facskó Andrea, a klinikai központ elnöke az engedély átadása alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy a mentőhelikopterek közvetlen klinikai leszállási lehetőségével jelentősen gyorsul a súlyos sérültek baleseti és sürgősségi ellátása a dél-alföldi régióban. A közeli szentesi mentőhelikopter-bázis biztosítja a gyors mentés és a kíméletes szállítás lehetőségét a térségben - mondta.
Pető Zoltán, a sürgősségi osztály vezetője közölte, a korábbi tapasztalatok alapján éves átlagban heti két légi mentés várható. Hozzátette: a kivilágított leszállópálya alkalmas éjjel is a helikopterek fogadására, a gépek azonban rossz látási körülmények között és éjszaka a balesetek helyszínén nem szállhatnak le. A főorvos elmondta, hogy a leszállóhely nemcsak a sürgősségi osztályt, hanem az egész klinikai központot kiszolgálja, légi úton speciális ellátásra - a többi között szívkatéteres, idegsebészeti beavatkozásokra - is érkeznek betegek. Az egyetem transzplantációs központ, így a más országból érkező helikopterek fogadása is lehetővé vált.
Farkas András, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese, a Légügyi Hivatal vezetője kifejtette, hogy a leszállóhely ötödosztályú repülőtérnek minősül, ennek megfelelően összetett hazai és nemzetközi előírásoknak kellett megfelelnie. Devecz Miklós, az SZTE kancellárja közölte, a leszálló jelentősen javítja az osztály működésének minőségét. Az egyetemen hamarosan befejeződő, 14,5 milliárd forintos beruházás részeként pedig olyan magkórház jön létre, amely bárhol Európában megállná a helyét.
Uniós támogatással 700 millió forintból alakították ki az SZTE klinikai központjának sürgősségi betegellátó osztályát és a beruházás részeként a helikopter-leszállópályát. A mentőhelikopterek fogadására kialakított, 24,5 méter magas torony tetején 20 méter átmérőjű, tányér alakú leszállóhely 2013-ban kapott létesítési, majd 2014 júliusában használatba vételi engedélyt.