Az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén az előfizetők tértivevényes postai úton megtett nyilatkozata is a jogszabályoknak megfelelő mód arra, hogy jelezzék, nem fogadják el mobilszolgáltatójuk július 1-jétől tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatát - áll a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kedden kiadott közleményében. Az előfizetők számára a jogszabályok az ajánlat kézhezvételétől számított 15 napot biztosítanak ahhoz, hogy nyilatkozzanak, ha el kívánják utasítani az ajánlatot, de a szolgáltatók vállalásai ennél hosszabb időtartamra is vonatkozhatnak
Amint arról lapunk is beszámolt: a Telenor ügyfeleinek június 30-án éjfélig volt lehetősége arra, hogy jelezzék, nem kérnek a július 1-jétől érvényes – kétoldalú szerződésmódosítással bevezetni kívánt – magasabb havidíjakból. Az erről szóló értesítés azonban rövid határidővel és elég rossz időpontban ment ki - a pénteki munkaidő vége felé -, így ennek az lett az eredménye, hogy hétfőn kígyózó sorok alakultak ki az ügyfélszolgálatokon a telefonos ügyfélszolgálaton megnőtt a várakozási idő. Kedden folytatódott a káosz, sem a telefonos ügyfélszolgálat, sem az internetes ügyfélbejelentkezés nem működött, az utóbbinál a magasabb színvonal érdekében történő fejlesztéssel palástolták a kapcsolatfelvétel ellehetetlenülését.
Napközben a Facebookon (!) egy hozzászólásban jelezte a telefontársaság, hogy internetes oldalukon sorban állás és telefonálás nélkül is jelezhető, ha valaki nem fogadja el a díjmódosítást. Majd délután a helyzetet mentve adta ki közleményét.