A csökkentett tartalom autópálya helyett 2x2 sávos gyorsforgalmi utat jelent, plusz gyorsforgalmi út köti majd össze Szolnokot a budapesti körgyűrűvel. A kormányhatározat szerint a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. feladata a megépült műtárgyak állag- és vagyonvédelme. A nemzeti fejlesztési miniszter feladata pedig az, hogy biztosítsa: a projekt lezárását követően két éven belül induljon el annak folytatása. A most futó projekt lezárását nem részletezi a kormányhatározat.
A folytatás pedig úgy történik, hogy az Abony – Törökszentmiklós (Szolnok északi elkerülő) szakaszon, az eddigi - a projekt szerinti - nyomvonalon egy 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül az M4-es ezen szakaszán. Viszont megépül az eredetileg is tervezett új Tisza-híd. A Törökszentmiklós–Fegyvernek szakaszon a kormány szerint indokolt lehet a nyomvonal felülvizsgálata is, és ugyancsak 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül autópálya helyett. Szolnokot pedig úgy kívánja bekapcsolni a kormány a gyorsforgalmi úthálózatba, hogy - az M4-es részeként - 2x2 sávos gyorsforgalmi utat kell építeni az M0 autópálya és Abony között.
Korábban írtuk: Lázár János június 4-i kormányinfós bejelentése szerint eddig az Abony-Fegyvernek szakasz építése kapcsán a 3 kivitelezői csoport 67 milliárd forintot kapott, de csak 37 milliárd forintnyi munkát végzett el, így tehát erre a szakaszra a 91,7 milliárd forintból 37 milliárd ment el. Korábban 22 milliárd forintot kértek volna vissza a beruházóktól, ezt módosították most 28 milliárd forintra, amit két héten belül visszavárnak. A módosított beruházásra új közbeszerzési pályázatot írnak ki.
Az M4-es autópálya helyett a régi 4-es utat 70 kilométeres szakaszon kibővítik (kétszer kétsávosra) és így az M0 körgyűrűt kötik össze Szolnokkal. Ez összesen 110 milliárd forintba kerül, és költségvetési forrásból valósul meg.