Mercedes;Forma1;

- Utolérhetők a Mercedesek?

A Formula-1 mezőnyének következő állomása az ausztriai Spielberg. A Red Bull hazai pályája sokévnyi kihagyás után tavaly tért vissza a versenynaptárba, és a karakterisztikájának köszönhetően azonnal a közönség és pilóták egyik kedvenc állomásává vált.

Vajon mire lesz képes a Ferrari Ausztriában? Utolérheti a Mercedest? Valószínűleg ezek a kérdések foglalkoztatják legjobban az embereket, és ha megvizsgáljuk Vettel kanadai versenytempóját, valamint a Ferrari új motorját, akkor egyértelművé válik, hogy az olaszok ismét előreléptek, igencsak biztatók a jelek. A német világbajnok ennek ellenére úgy véli, hogy a Mercedes legyőzéséhez Ausztriában is szükségük lesz egy adag szerencsére. A Williams pedig egyértelművé tette, hogy le akarják győzni az olaszokat, ugyanis új fejlesztéseiknek köszönhetően versenyben lehetnek a Ferrarival.

Valtteri Bottas is elmondta, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően közel kerülhetnek a Ferrarihoz, ugyanakkor hozzátette, a Mercedes gyári csapata továbbra is elérhetetlennek tűnik. A Williams több fejlesztést is pályára visz a hétvégén. A csomag legfontosabb elemei a frissített padlólemez és a továbbfejlesztett hátsószárny.

Új pálya, régi vonalvezetés
A pálya korábban Österreichring (1969-1987), majd A1 Ring (1997-2003) néven futott. Ez idő alatt a neve mellett a vonalvezetése is változott. Korábban a hosszú és tempós kanyaroknak köszönhetően a sorozat egyik legkedveltebb pályája lett a 80-as évekre, azonban a rengeteg baleset miatt 1987-ben búcsút intett a mezőny az osztrák pályának. Köze tíz év elteltével a pályát felújították és átépítették. 1997-ben már az új aszfaltcsíkon száguldozhattak a pilóták. Pár év múlva ismét egy hosszabb szünet következett. 2003-ban ismét elhagyta a mezőny Ausztriát. Ezek után 2011-ben Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa úgy döntött, hogy felújítja a pályát, lehetőséget teremtve, hogy a Formula-1 mezőnye újból visszatérhessen. A vonalvezetésen már nem változtattak. Nevét Red Bull Ringre változtatták.
Pályahossz: 4.326 km Legutóbbi győztes: Nico Rosberg Versenytáv: 307.020 km Körök : 71 Kanyarok: 9 (7 jobb és 2 bal forduló)

A McLaren is nagy reményekkel vágott neki a hétnek. Button elmondta, reméli, Alonso legyőzi őt az időmérőn. Ennek oka, hogy a McLaren-Honda is új fejlesztésekkel gurul pályára. A csapat autója új padlólemezt, egy, a korábbi rövidebb orrkúpot, valamint módosított szárnyakat kapott a hétvégi megmérettetés előtt, azonban a futam előtt csak egy csomag készült el, így azt csak Alonso viheti pályára.

A fejlesztések nem hoztak szerencsét Alonso számára, ugyanis az első szabadedzést a tesztelés helyett nagyrészt a bokszban üldögéléssel kellett töltenie, mivel az új, ötödik motorja alig egy kör után hibát jelzett. Ezek mellett a spanyol pilóta begyűjtött egy 20 rajthelyes büntetést is, mivel csapata három részegységet is kicserélt hajtóegységében. Amellett, hogy beépítették autójába az idei ötödik belső égésű motort, kicserélték a turbót és a hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H) is. Az első 5. számú részegységért a versenyző 10 rajthelyes büntetésben részesül, míg minden további részegység cseréjéért 5-5 rajthelyes büntetés jár.

Alonso esetében tehát mindez 20 helyes hátrasorolást jelent…

Mintha az NB I-ből igazolt volna futballistát a Barcelona, nagyjából ennyire „lehetetlen” történet Justin Holidayé. Az amerikai kosaras tavaly Szolnokon nyert bajnoki címet és Magyar Kupát, ebben az idényben pedig már aktív részese volt a Golden State Warrios diadalmenetének a világ legerősebb ligájában, az NBA-ben. Fatális véletlen? Óriási mázli? A Népszava megpróbálta kideríteni.