Vajon mire lesz képes a Ferrari Ausztriában? Utolérheti a Mercedest? Valószínűleg ezek a kérdések foglalkoztatják legjobban az embereket, és ha megvizsgáljuk Vettel kanadai versenytempóját, valamint a Ferrari új motorját, akkor egyértelművé válik, hogy az olaszok ismét előreléptek, igencsak biztatók a jelek. A német világbajnok ennek ellenére úgy véli, hogy a Mercedes legyőzéséhez Ausztriában is szükségük lesz egy adag szerencsére. A Williams pedig egyértelművé tette, hogy le akarják győzni az olaszokat, ugyanis új fejlesztéseiknek köszönhetően versenyben lehetnek a Ferrarival.
Valtteri Bottas is elmondta, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően közel kerülhetnek a Ferrarihoz, ugyanakkor hozzátette, a Mercedes gyári csapata továbbra is elérhetetlennek tűnik. A Williams több fejlesztést is pályára visz a hétvégén. A csomag legfontosabb elemei a frissített padlólemez és a továbbfejlesztett hátsószárny.
A McLaren is nagy reményekkel vágott neki a hétnek. Button elmondta, reméli, Alonso legyőzi őt az időmérőn. Ennek oka, hogy a McLaren-Honda is új fejlesztésekkel gurul pályára. A csapat autója új padlólemezt, egy, a korábbi rövidebb orrkúpot, valamint módosított szárnyakat kapott a hétvégi megmérettetés előtt, azonban a futam előtt csak egy csomag készült el, így azt csak Alonso viheti pályára.
A fejlesztések nem hoztak szerencsét Alonso számára, ugyanis az első szabadedzést a tesztelés helyett nagyrészt a bokszban üldögéléssel kellett töltenie, mivel az új, ötödik motorja alig egy kör után hibát jelzett. Ezek mellett a spanyol pilóta begyűjtött egy 20 rajthelyes büntetést is, mivel csapata három részegységet is kicserélt hajtóegységében. Amellett, hogy beépítették autójába az idei ötödik belső égésű motort, kicserélték a turbót és a hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H) is. Az első 5. számú részegységért a versenyző 10 rajthelyes büntetésben részesül, míg minden további részegység cseréjéért 5-5 rajthelyes büntetés jár.
Alonso esetében tehát mindez 20 helyes hátrasorolást jelent…