Az újság úgy tudja, a tárgyalások egyik vezetője Reinhard Mitschek, a Nabucco Gas Pipeline International GmbH (NIC) korábbi ügyvezető igazgatója.
A Die Presse megjegyezte, miközben az OMV nem kommentálta az értesüléseket, és feltétlenül titokban akarja tartani a tárgyalásokat, a Gazprom orosz állami földgázipari óriásvállalat maga hozott nyilvánosságra egy fényképet, amelyen a megjegyzés szerint Alekszej Miller, a Gazprom vezérigazgatója, Rainer Seele, a Wintershall olaj- és gázipari konszern korábbi vezérigazgatója, akit nemrég neveztek ki az OMV vezérigazgatójának is, valamint Mitschek folytat tárgyalásokat június 3-án a „jövőbeli együttműködésről”.
A Nabucco gázvezetéket az orosz gáztól való függőség csökkentése érdekében építették volna, a projektet 2013-ban függesztették fel Azerbajdzsán vonakodása miatt. Az előzetes tervek alapján a vezeték Türkmenisztánon és Azerbajdzsánon keresztül évi 26-32 milliárd köbméter gázt juttatott volna a nyugat-európai országokba.
A vezeték alternatívájaként Oroszország a Déli Áramlat gázvezeték projektet dolgozta ki, amely révén Ukrajnát elkerülve szállítottak volna orosz gázt Európa déli része felé. A projektet azonban tavaly decemberben leállították, és helyette Moszkva a Török Áramlat építését szorgalmazza.
Ez utóbbi a tervek szerint évi 63 milliárd köbméter gázt szállítana 2020-tól. A Die Presse úgy tudja, a Gazprom a török-görög határig vinné el a gázt, ahonnan az Európai Uniónak kellene az új vezetéken keresztül a továbbszállításról gondoskodnia. Erről folyhattak a tárgyalások a Gazprom és az OMV illetékesei között - véli a lap.
Az osztrák lap szerint egyelőre azonban még abban sincs végleges döntés, hogy Törökországon vagy Bulgárián keresztül húzódjon a Török Áramlat. Brüsszel azt szorgalmazná, ha az EU-tagállam Bulgárián át juttatnák a gázt Európába. Az osztrák lap orosz parlamenti forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Gazprom az orosz parlament energiaügyi bizottságának ülésén azt mondta, a Török Áramlat gázvezetéket a Fekete-tengerben először csak addig a pontig építik ki, ahonnan mind Törökország mind Bulgária irányába lehetséges a folytatás.