Ezzel az intézkedéssel Balatonvilágoson garantálták a közlekedési káoszt, ugyanis a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal korszerűsítése miatt éppen a nyári idegenforgalmi szezon idejére ütemezték a gépkocsiforgalmat blokkoló útátjáró- és támfalépítést. A kivitelező Swietelsky–Közgép–Strabag hármas nem érte be a fél útpálya elfoglalásával, hanem a síneken keresztülvezető átjárót teljes szélességében lezárta. Így az M7-es autópálya 90-es kilométerszelvényében lévő aligai lehajtó felől érkező autósok nem tudnak átjutni a balatonvilágosi üdülőterületre.
Lehetséges, hogy a Club Aliga megnyitja a területén átvezető utat az autósok előtt. A díjmentes áthajtás feltétele, hogy a Balatonvilágosra tartók 15 percnél többet nem tölthetnek az üdülő kapuin belül. Amíg a Club Aligán való áthajtás nem biztosított, addig az M7-es autópályán továbbhaladva kerülhető el a vasútépítés miatt elzárt terület, s az aligai csomópont helyett a Siófok keleti kijáratánál lehajtva próbálhatnak szerencsét.
A Balatonszabadi-Sóstó területén átvezető akár 15 kilométeres kerülő költsége pusztán az elfüstölt üzemanyag árában számolva is forintosítható, de zsebbe vágóbb azonban, hogy aki az M7-es siófoki elhagyása után nyugatról közelíti meg Balatonvilágost, kénytelen a Somogy megyei matricát is megváltani, ötezer forintos pluszköltséggel.
A balatoni utakkal korábban is volt gond: áprilisban két napra teljesen lezárták a 7-es főút fonyódi szakaszát a megmozdult partfalnál szükségessé vált fakivágások miatt, de a félpályás zár egész nyáron maradhat. Itt sürgősen kellene valami végleges megoldást találni, mert az útnak ezt a szakaszát tavaly is hónapokra le kellett zárni.