Molnár Csaba, aki a DK ügyvezető alelnöke is, közleményében úgy értékelt: a kormány az új reklámtörvénnyel a teljes magyar reklámipar megsemmisítésére készül. A bónuszrendszer megszüntetésével és a médiaügynökségek hatósági árával a kormány újabb versenyellenes intézkedést készül bevezetni - tette hozzá.
Kifejtette: a reklámiparban ma a tévék hirdetésből származó bevételeiket a nézettségük, az újságok hirdetésből befolyó pénzeiket pedig az eladott példányszámuk határozza meg. Kiemelt szerep juthat a 25 milliárd forint "közpénzből kitömött" Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak, amely politikai alapon dönthet majd a reklámköltésekről - közölte.
Molnár Csaba összegzése szerint hiába éri majd el egy kormánytól független csatorna a legjobb országos nézettséget, mégsem nála fognak lecsapódni a reklámköltések.
Az Országgyűlés szerdán módosította a reklámadóról szóló törvényt, miszerint nulla százalék marad a reklámadó mértéke a 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után, az adóalap a feletti része után ugyanakkor valamennyi alanynak 5,3 százalékos adót kell fizetnie.