L'Oréal;szürkegazdaság;

FOTÓ: Tristan Fewings/Getty Images

- A L'Oréal felvette a kesztyűt a szürkegazdaság ellen

A L'Oréal francia kozmetikai cég csökkenti a Kínába szállított legtöbb termékének árát, hogy visszaszorítsa a termékek szürkepiaci értékesítését, egyúttal több vásárlásra ösztönözze a kínai fogyasztókat.

A kozmetikai cég döntése azután következett, hogy a kínai pénzügyminisztérium hétfőn bejelentette: összességében felével csökkenti az egyes importárukra - ruházati termékekre, szőrmékre, lábbelikre - kivetett vámot. A kozmetikai termékekre kiszabott vám 2 százalékra mérséklődik a korábbi 5 százalékról, míg az eldobható pelenkáké szintén 2 százalékra esik 7,5 százalékról.

A L'Oréal értékelése szerint a lépés "nagyon korlátozott hatással" lesz a kiskereskedelmi eladási árra, ezért döntött az árcsökkentés mellett. Számos, főleg a luxusiparban tevékenykedő vállalat egységesíti globális árstratégiáját, hogy elejét vegye a szürkegazdaság térnyerésének, amely kihasználja, hogy egyes országokban eltérőek a termékek árai. A Chanel francia luxuscég márciusban bejelentette, hogy 21 százalékkal csökkenti néhány kézitáskájának eladási árát Kínában, valamint mérsékli az árakat Oroszországban, Vietnamban és Hongkongban.

Mivel a jüan erősödött az euróval és számos más devizával szemben, a külföldre utazó kínaiaknak vonzóbbá vált a bevásárlás más országokban. Kínai turisták tavaly 165 milliárd dollárt költöttek el külföldön, 28 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az ország nyolc megyéjének tíz településén kellett forgalmi korlátozást elrendelnie a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (Nébih), hogy megakadályozza a lovakra veszélyes úgynevezett fertőző kevésvérűség (FKV) terjedését - közölte a Nébih, miután a hvg.hu arról írt, hogy egy rendkívül fertőző betegség miatt újabb lovakat kellett elaltatni.