A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető, a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplőjévé előlépő Formatex Kft. több mint 1700 fő megkérdezésével végzett felmérése szerint a szülők 40 százaléka fontosnak tartja a gyereknap megünneplését. Az ajándékra szánt összeg a felmérés szerint a válaszadók több mint felénél 2 és 5 ezer forint közé tehető, nyolcaduknál 5000-7500 forint körüli, 17 százalékuknál pedig 1000-2000 forint.
A felmérés szerint a szülők közel 95 százaléka fontosnak tartja a játékboltok akciós kínálatát és közel ilyen arányban tájékozódnak az interneten a vásárlás előtt. A válaszadók alig negyede szerez információt ismerősétől a játékokról, ötöde a játékbolti eladókat kérdezi, és 15 százalék körül van azok száma, akik a tévéreklámokból tájékozódnak.
A felmérés szerint 40 százalék ajándékot ad a gyermekének, 37 százalékuk pedig megkérdezi a kicsiket, hogy hová szeretnének menni, 32 százalékuk fagyizni viszi a gyerekeket, közel negyedük pedig állatkertbe. Ezt a gyereknapi tematikus programok követik a népszerűségi listán, és csak a válaszadók 8 százaléka megy biciklizni vagy sportolni a családdal.
A gyereknap előtti két hétben a játékértékesítés fellendülésére számít a játékkereskedő és importőr Formatex Kft., a cég közel 70 millió forintos forgalmat vár üzleteiben - közölte Borhi János, a Formatex ügyvezetője az MTI-vel. A gyereknap általában nem produkál olyan jelentős növekedést, mint az éves forgalom 15 százalékát adó húsvét, amely a karácsony után a második legkiemelkedőbb időszak - tette hozzá az ügyvezető.
A cég kutatása szerint a nyár közeledtével a játékok közül az ügyességi és sportjátékok vették át a vezető szerepet, ugyanis a szülők több mint fele szerzi be ezeket gyereknapra, hasonlóan népszerűek az építőjátékok is, amelyeket a táblás játékok követnek. A megkérdezettek közel 30 százaléka babás-állatos szerepjátékot vagy kézműves és barkács játékokat választ gyermekének.