Zugló;Tarlós István;hajléktalanok;Fővárosi Közgyűlés;Horti Zsófia;

Zugló nem tart attól, hogy az új szabályozás miatt megnövekedne a hajléktalanok száma a kerületben FOTÓ: EUROPRESS/THINKSTOCK

- Zugló befogadó kerület

Fontos kérdésekben hozhat döntést a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdán esedékes ülésén. Az előzetes hírek szerint, valamint az előterjesztések dokumentumaiból kiderült, módosíthatják a hajléktalanrendeletet, tárgyalnak a hármas metró felújításáról, valamint két kerület fizetős parkolóhelyeinek kérdése is napirendre kerül majd.

Komoly változások léphetnek életbe jövő szerdától a Fővárosi Közgyűlés által 2013. novemberében elfogadott - jelenleg is érvényben lévő - hajléktalanrendelet ügyében. Ez azt jelenti, hogy a Kúria döntése értelmáben a fővárosnak újra kell tárgyalnia az egyes kerületek azon listáit, amelyben azokat a közterületeket jelölték meg, ahol az életvitelszerű közterületi tartózkodás szabálysértésnek minősül.

A határozat összesen tíz kerületet érint: Zuglót, Újpestet, Ferencvárost, Kőbányát, Angyalföldet, Budafokot, Csepelt, Rákosmentét, valamint a II., a XVI. kerületet. A Kúria döntésére Tarlós István főpolgármester levelében megkereste az érintett polgármestereket, azt kérve tőlük, vizsgálják felül a korábbi igényeiket és tegyék meg új javaslatukat a kijelölésekkel kapcsolatban. Tarlós kérésének - a főváros honlapján található dokumentumok alapján - a legtöbb vezető eleget is tett. Egy kerület nem teljesítette csak a kérést: Zugló.

A képviselő-testület februári döntésével ugyanis nem jelölt ki olyan kerületi tulajdonú közterületeket, amelyeken büntetnék a hajléktalanságot, így gyakorlatilag "zöld-övezetté" vált a hajléktalanok számára. A testület többségének álláspontja szerint a hajléktalan emberek hatósági vegzálása nem csak embertelen, alkotmányellenes, hanem egyszerűen értelmetlen is - mondta lapunk megkeresésére Horti Zsófia, az önkormányzat sajtófőnöke.

Hozzátette, a tiltásra vonatkozó szabályozás alkalmatlan a közterületi hajléktalanság csökkentésére, mivel korábban az egész kerületben tiltva volt az életvitelszerű közterületi tartózkodás, amitől egyáltalán nem lett kevesebb hajléktalan ember Zuglóban. Éppen ezért a kerület vezetése megalapozatlannak tartja azokat a félelmeket, amelyek szerint az új szabályozás miatt több hajléktalan fog élni a kerületben - hangsúlyozta.

A szerdai közgyűlésen napirendre kerül a 3-as metró felújítása is. A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek előterjesztése szerint a metróvonal járműparkjának korszerűsítésével egybekötött felújítás kezdési időpontja - a vállalkozási szerződés megkötése - július 1-én megtörténhet, 2017. december 31-re pedig a metrót üzembe is helyeznék. Hosszú ideig nem halasztható a felújítás, a 2014-2020 közötti költségvetési ciklusban meg kell valósítani - olvasható az előterjesztésben. A munkálatokat a főváros 60 milliárd forintos kölcsönnel fedezné.

Változhat a fizetős parkolás rendszere: Józsefvárosban és Angyalföldön is bővítenék az ilyen típusú parkolóhelyeket. A változás érintheti a józsefvárosi Tisztviselőtelepet és a Százados negyedet, az angyalföldi fizetős parkolóhelyek a kerület északi határáig, azaz a Duna - Angyalföldi vasútállomás - Vasúttörténeti Park - Rákosrendező pályaudvar közötti teljes területet érintenék. Angyalföld belvárosi részén továbbá a fizetős parkolás idejét is emelnék 18 óráról 20 órára.

További ügyek
A közgyűlés több mint ötven előterjesztést tárgyal meg. Sor kerül például a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. megalapítására, amely cég városarculattal, innovációval és kreatív iparral kapcsolatos feladatokat látna el.Napirendre kerül a továbbá a 2017-es vizes világbajnoksághoz kapcsolódó pesti rakpart északi irányba történő rendezése is, amely során gyalogoshíd épülne a Margitsziget és a pesti oldal között, valamint a sportesemény időpontjához igazodva a Kossuth Lajos tér és a világbajnokságnak helyszínt adó Dagály fürdő közötti partszakaszt is rendeznék.



Nem csak a nulla kulcsos sávot kifogásolja az Európai Bizottság (EB) a reklámadóval kapcsolatban, de az adóalappal is gondja van.