Szabó László Zsolt, az MTVA vezérigazgatója kedden a Media Hungary konferencián az MTI tudósítása szerint arról beszélt, hogy a tavaszi átszervezés óta nőtt a közszolgálati televíziók nézettsége, a 15 és 59 éves kor közöttiek körében az átlagnál is nagyobb mértékben.
A 15 és 59 éves kor közötti kategória azonban nem használatos a nézettségi elemzéseknél, itt tehát hasonlóképpen játszottak a számokkal, mint a csatorna március 15-i indulásánál, amikor a mutatóik szerint 5,3 millióan kapcsoltak az összes állami tévére.
A nézettségi adatsorok szerint az átalakítás legnagyobb vesztese a hírcsatornává átalakított M1 fél nyolcas fő Híradója, melynek a nézettsége folyamatosan csökkent, de még februárban és március elején is jóval több mint 300 ezren voltak kíváncsiak a hírműsorra. A március 15-i héten a Híradót még átlagosan 332 ezren nézték. Három hétre rá már csak 187 ezren, május második hetében pedig 151 ezren.
Az M1 Híradó elvesztett 180 ezer nézője sem jelenik meg a Duna TV-n, május második hetében az esti Duna Híradó mindössze 124 ezres heti átlagnézettséget ért el. Mindeközben a két vezető kereskedelmi tévé híradóit mostanában 600-700 ezren nézik - írja a nol.hu.