Fischer György pesthidegkúti lakos azzal a kérelemmel fordult a tanácshoz, hogy a főváros és Budakeszi község között automobilbérkocsi-közlekedést tarthasson fönn.
A tanács e közlekedés fönntartásához hozzájárult, de azt a következő föltételekhez fűzte: A közlekedés csakis három darab szilárd alkotású és a főkapitányi hivatal állal forgalmi engedélyt nyert automobillal gyakorolható; a használandó bérkocsikat forgalomba hozataluk előtt a székesfőváros tanácsának be kell mutatni.
Kikötötte a tanács azt is, hogy a menetsebesség óránkint húsz kilométernél nagyobb nem lehet és hogy a viteldíj úgy az oda, mint a visszairányuló forgalomban öt koronát meg nem haladhat. Kötelezte a tanács a vállalkozót, hogy kisebb kézi podgyászt díjtalanul szállítson.
A kocsik belsejében el nem helyezhető podgyászok után darabonkint 20 fillért szedhet. A gépkocsik állomáshelyéül a tanács a Zugliget út 27. számú területet jelölte meg.
A vállalkozónak adott engedélyt ideiglenes jellegűnek jelentették ki, amely 1911 április 30-án minden külön fölmondás vagy visszavonás nélkül hatályát veszti.
Népszava 1910. május 4.