Bulvár;Jaguár;

- Premier a Temze felett

A vadonatúj Jaguar XF London üzleti negyedében, a Temze fölötti, drámai 'kötéltánccal' mutatkozott be. A tapasztalt brit kaszkadőr, Jim Dowdell, 240 méteren át vezette a vadonatúj Jaguar XF-et egy kifeszített drótkötelén, demonstrálva az új, jelentős mértékben alumínium szerkezetű platform csekély tömegét. Az új XF tömege 80 kilogrammal kisebb még a legkönnyebb versenytársénál is, ami kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást (4 l/100km alatt) és CO2-kibocsátást (104g/km) eredményez.

A vadonatúj XF a kifinomultság, a takarékos üzem, a menetdinamika és a formaterv lenyűgöző egységével gazdagítja a prémium autók kategóriáját. A modellt elsőként április elsején, a New York-i autószalonon tekintette meg élőben a közönség. A vadonatúj XF kategóriaelső férőhelyet biztosító, dinamikus, kupészerű formaterve a Jaguar alumíniumban gazdag platformjára épül. Ugyanazok a kivételes arányok, elegáns felületek és letisztult vonalak jellemzik, amelyek minden Jaguar modellt meghatároznak, és amelyeknek kiemelkedően kedvező közegellenállási együtthatóját is köszönheti.

Az utastérben a modern, fényűző anyagok és kidolgozások tökéletes harmóniában élnek együtt a Jaguarra tradicionálisan jellemző kézműves kidolgozással és az olyan, ultramodern technológiákkal, mint az új InControl Touch Pro prémium infotainment rendszer, vagy a 12,3 colos TFT műszeregység. A vadonatúj XF megőrizte elődjei legfontosabb jellemzőit, ugyanakkor a Jaguar fejlett, jelentős arányban alumínium szerkezetű platformjára épülve vadonatúj szintre emeli annak erényeit. A 75 százalékban alumíniumból álló architektúra révén akár 190 kilogrammal csökkent a modell tömege az elődhöz képest; miközben a torziós szilárdság akár 28 százalékkal nőtt.

Az alumínium szerkezetből adódó tömegcsökkentés eredendően kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást tett lehetővé, amit a vadonatúj XF kifinomult, nagyteljesítményű erőforrásai még inkább kihangsúlyoztak. A 2,0 literes Ingenium dízelmotorok 163 LE/380 Nm, illetve 180 LE/430 Nm kivitelben választhatók; azokhoz egyedileg hangolt hatfokozatú kézi, illetve nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A 163 lóerős, kézi sebességváltós hajtáslánccal a vadonatúj XF CO2-kibocsátása csupán 104g/km; a modell a kategória legkönnyebb, legtakarékosabb nem hibrid dízel modellje: tömege 80 kilogrammal kisebb, mint a legközelebbi versenytársé.

A vadonatúj XF többi erőforrásához minden esetben a nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A 2,0 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor maximális teljesítménye 240 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 340Nm, míg azt elismert 3.0 V6 kompresszoros benzinmotor 340 LE/450 Nm, illetve 380 PS/450 Nm kivitelben kapható. A 3.0 V6 ikerturbó dízelmotort egy sor fejlett technológia alkalmazásával tették még takarékosabbá és kifinomultabbá; a motor teljesítménye 300 lóerőre nőtt, a forgatónyomaték értéke tekintélyt parancsoló 700 Nm.