Szerintem;ferihegyi gyorsforgalmi út;Ferihegyi út;

- Ferihegyi út

Sajnos nem telik el év a reptéri úton komolyabb, sőt tragikus baleset nélkül. A gyorsforgalmi 1943-s átadásakor egy „korszerű” akár 110 km/órás sebességre alkalmas út volt. Ma korlátozó táblák és fix vagy mozgó mérő készülékek hada van az úton. A forgalom nagyon megnőtt. A kocsik gyorsak és erősek. Mivel nincs kitérési lehetőség a legkisebb vezetői vagy műszaki hiba tragédiát okozhat. A sebesség további korlátozásai már nevetségesek lennének egy „gyorsforgalmi” elzárt úton. A megoldást az „egyirányúsítás”-ban látom. Mivel a reptérre kijutás jobban időhöz kötöttebb mint a városba bejutás ezért az Üllői úti felüljárótól kifelé kéne 2 sávos egyirányú lehetőség. A rá és lehajtást betonelemekkel szépen lehet terelni. A lehajtásnál az oldalsávokra történő áthajtást lámpázni is lehetne. A bejövő forgalom az Üllői és Gyömrői úton oszlana meg. Tudom mindkettő korszerűtlen de mégis elfogadhatóbb mint a tragédiák. A reptérről kevés bérelt autót vezető külföldi vezet a város felé. A többség taxi vagy hazai pilóta akik tudják a menekülő útvonalakat. Ilyenek a Szemere telepi átjáró - Csévéző utca – Ráday Gedeon út - Sibrik Miklós út - Kőér utca –Vaspálya utca -Liget tér-Kőbányai út. Ezekbe a kereszteződésekbe a közismert „Centrum” táblákkal kellene irányítani a városba hajtókat. A magas rangú külföldi vendégek részére egyébként is a biztonságosabb M0 és M3 –s utat használják mostanában. Azért írtam ezt a javaslatot, mert még ilyet nem hallottam, az évek során viszont balesetet éppen eleget. De gondolatébresztőnek jó lehet.