Formula 1;Sebastian Vettel;Mercedes;

James Allison (Ferrari)
FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES

- F1: jöhet egy jó kínai?

A mai szabadedzésekkel kezdetét veszi a 2015-ös Forma-1-es világbajnokság harmadik versenyhétvégéje, azaz a Kínai Nagydíj. A várakozás óriási, mindenki arra kíváncsi, vajon a Ferrari sepangi sikere csak egyszeri feltámadás, vagy a maranellóiak komoly támadást indítanak a Mercedes-uralom ellen. 

Egy biztos, a Mercedesnél megfújták a harci kürtöket, és úgy vélik, a Sepangban győztes Vettel-Ferrari duó komoly veszélyt jelenthet rájuk. A címvédő és jelenleg az összetettet vezető Lewis Hamilton nagyon készül a visszavágóra, és abban bízik, a hétvégi időjárás nekik fog kedvezni.

„Ez a futam jóval hűvösebb lesz, mint az előző. Állok a kihívás elébe. Az egyenesekben ugyanolyan gyorsak, mint mi, és kiváló a versenytempójuk is. Remélem, a szurkolók egy szép küzdelmet látnak majd köztem és Sebastian között, amit végül megnyerhetek” – fogalmazott a brit világbajnok.

Hogy komolyan veszik a Ferrari előretörését, mi sem bizonyítja jobban: Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója már vereségük napján előrevetítette, legközelebb hasonló esetekben talán bátrabbak lesznek, félreteszik a csapaton belüli egyenlőség elvét. Persze a maranellóiak sem ölbe tett kézzel várják a folytatást. A Ferrari több újítással készül, hiszen harcba is szeretne szállni a címvédővel.

„Olyan gyorsan akarjuk javítani az autó teljesítményét, amilyen gyorsan csak tudjuk. Egy zsáknyi fejlesztés készül a gyárban, melyek a lehető leghamarabb felkerülnek majd az autóra” – árulta el a vörösök technikai igazgatója, James Allison.

Kínában egyébként az időjárás mellett az is döntő lesz, hogy a pilóták miként tudnak bánni az abroncsokkal, illetve ki hány kerékcserével szeretné megoldani a vasárnapi futamot. A Pirelli a sárga jelölésű lágy és a fehér oldalfalú közepes gumikat vitte el a Kínai Nagydíjra, de természetesen bőven pakoltak a vizes abroncsokat is.

„Sanghajban kiszámíthatatlan az időjárás, bár arra számítunk, hogy jóval hűvösebb lesz, mint volt két héttel ezelőtt Malajziában. Itt a bal első abroncsok a legérzékenyebbek, igaz a hátsóknak is komoly terhelést kell kibírniuk. Még nem láttam igazán forró Kínai Nagydíjat, de ha ezúttal sor kerülne egyre, az alaposan megnehezítené mindenki dolgát” – mondta a gyár sportigazgatója, Paul Hembery.

Amit tudni kell a futamról
A Pálya neve: Shanghai International Circuit
Körszám: 56
Pálya hossza: 5451 méter
Használható gumikeverékek: lágy (sárga), közepes (fehér)
DRS-zónák: 2 (célegyenes valamint a 13-as és a 14-es kanyar között)
Körrekord: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari – 2004)
A legtöbbszörös sanghaji győztes: Lewis Hamilton - háromszor
Az elmúlt öt év győztesei
2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
2013: Fernando Alonso (Ferrari)
2012: Nico Rosberg (Mercedes)
2011: Lewis Hamilton (McLaren)
2010: Jenson Button (McLaren)
2009: Sebastian Vettel (Red Bull)



Nem volt sétagalopp a Bayern München számára a DFB-kupa negyeddöntője, hiszen a bajorok csak 11-esekkel jutottak az elődöntőbe a hazai környezetben játszó, jó formában lévő Bayer Leverkusen ellen. Igaz, a vendégeknél egy fél csapatra való játékos hiányzott sérülés miatt, köztük Alaba, Robben, Ribéry és Schweinsteiger.