Az Európai Bizottság azonban - mint korábban jelezte - hivatalosan nem vizsgálta az ügyet ilyen részletességgel, a finanszírozás elutasításának okai egészen mások voltak. Most Csepreghy államtitkár cáfolta a Bizottság cáfolatát, és azt állítja, hogy a bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a kormányt képviselő szakértőknek, hogy az M4-es fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú.
Az, hogy a háttértárgyalásokon hallottak elegendőek lehettek a másfél éve zajló beruházás hirtelen leállításához, több mint gyanús, különösen, hogy korábban a beruházás magas, kilométerenkénti 4 milliárd forintos költségét szóvá tevő képviselőket maguk a kormánytagok nyugtatták: számukra teljesen elfogadható az árazás. Csepreghy szerint az M4-es autópálya építését a kormány európai uniós források terhére tervezte megépíteni, s ez most kútba esett.
A 110 milliárdos beruházás leállításának időzítésében közrejátszhatott a költségvetés pénznélküliségén kívül az is, hogy a mélyépítőcégek többsége külföldi tulajdonú. Amelyik pedig nem, mint a Közgép, annak tulajdonosával Simicska Lajossal éppen nincs jóban a kormány és érdekeltségei ellen a miniszterelnökkel való összetűzése miatt most "hadjárat" folyik. A bő egy hete álló beruházásnál a kartellgyanú miatt már vizsgálatot kezdett a kormány, ennek befejezését április végére ígérik.