Bulvár;Hyundai;

- Fejlesztés kompromisszumok nélkül

A Hyundai Motor Company bemutatta legújabb középmotoros modelljét, az ‘RM15’ (Racing Midship 2015) névre keresztelt, agresszív formavilágú, nagyteljesítményű kupétanulmányt. A könnyű építésű, kétüléses tanulmány híven demonstrálja a Hyundai Motor teljesítmény iránti szenvedélyét, a fejlett jármű- és anyagtechnológiák fejlesztése terén elért szakértelmét.

Az RM15 alumínium térvázra épül, amelyet könnyű, mégis merev szénszálerősítésű (CFRP) panelek borítanak; ez a konstrukció jelentős tömegcsökkentést eredményez a hagyományos acél szerkezetekhez képest. A karosszériapaneleket a vállalat 'N' sportmárkájának jellegzetes színei: a halványkék, a fekete, a piros és a Hyundai kék díszítik - ugyanezek a tónusok láthatók a Hyundai WRC i20 rali versenyautón is.

A tavalyi évben, a koreai Busan-i Autószalonon bemutatott Veloster RM modellen alapuló, új RM15 egy sor módosítás nyomán még nagyobb teljesítményt, még jobb vezethetőséget, még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál. A jármű teljes tömege 1260 kg – 195 kilóval kevesebb, mintha acélból készült volna -, a tömegeloszlás egyenletesebb lett (43% elöl, 57% hátul), a tömegközéppont mindössze 491 mm-re van a talajtól, míg 200 km/óra sebességnél 24 kg-mal szorítja le az aerodinamika a járművet, amelyre optimalizált mértékű felhajtóerő hat.

 

A tanulmányautót a Hyundai Motor Theta 2,0 literes T-GDI motorja mozgatja. Az erőforrást keresztben építették be a kétüléses utastér és a hátsó tengely közé. Ez optimális tömegeloszlást és csekély tehetetlenséget eredményez, ami a kiváló, dinamikus vezethetőség és a fokozott tapadás záloga. A jármű oldalán, a hátsó kerékívek előtt kialakított új, függőleges légbevezető nyílások többlet hűtőlevegőt juttatnak a motortérbe, és ezzel javítják a hajtáslánc hatásfokát.

A négyhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor legnagyobb teljesítménye 300 LE 6000/perc fordulatszámon; az erőforrás hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A motor tekintélyes forgatónyomatéka (383 Nm 2000/percnél) mindössze 4,7 másodpercre csökkenti a 0-100 km/órás sebességre való gyorsulás idejét.

Ez a Corsa-család mintagyereke – tiszta, erős, takarékos. A 66 kW/90 LE teljesítményű új Opel Corsa 1.4 LPG (Liquefied Petroleum Gas) ecoFLEX már a gyárban megkapja a bivalens hajtóművet, és ezzel főképp az üzemanyagköltségre odafigyelőknek igazi alternatíva a kiskategóriában. A gázüzemű autó ugyanis duplán kíméli gazdájának pénztárcáját: az olcsóbb gázzal fele annyiért jár, mint a benzines kivitel, másrészt kedvező az induló ára: háromajtós karosszériával 3.920.000 Ft.