4-es metró;Budapest;közlekedés;forgalom;Széll Kálmán tér;

- Káosz a fővárosi utakon

Szinte lehetetlenné válik a közlekedés hétfőtől a főváros egyes csomópontjain. Előreláthatólag két hónapig - május közepéig - rövidített útvonalakon közlekedik majd a 4-es és a 6-os villamos. A kieső szakaszon - a Széll Kálmán tér és a Király utca között - pótlóbuszokkal közlekedhetnek az utasok.

A változások az autósokat is érinti: a villamospótló busz számára ugyanis a Nagykörút és a Margit körút egyes szakaszain buszsávot jelölnek ki. Lesz, ahol a busz és autósforgalom csak közös sávban haladhat, ezért komoly torlódásokra kell számítani. Az építkezés miatt korlátozás várható a Szent István körúton, valamint a Margit híd budai hídfője és a Széna tér között több szakaszon. Itt május közepéig vágányfelújítási, és -építési munkák akadályozzák majd a forgalmat.

Fennakadások viszont nem csak a combinók vonalán várhatók, a Széll Kálmán tér felújítása is egy újabb fázisához érkezett. Ez azt jelenti, hogy a Széna tér felé vezető útpálya jobb oldali két sávját lezárják, így a forgalom csak a baloldalon, kétszer egy sávban haladhat majd. De nem csak a felszínen, a föld alatt sem lesz jobb a helyzet. Akik 4-es metróval közlekednének, azok március 28-án üzemkezdettől március 29-én üzemzárásig a teljes vonalon pótlóbuszokkal találkozhatnak majd. Erre azért lesz szükség, mert hatósági tesztelésekbe kezdenek a vonalon.

A sok rossz után vannak jó hírek is: ilyen például, hogy a H5-ös HÉV ismét teljes útvonalon közlekedik hétfőtől, mivel befejeződtek a hév vonalán található alagút födém megerősítő munkálatai. De örömet okozhat az is, hogy a hétvégi leállások után, ezután a 3-as metró is a teljes vonalán - Újpest-Központ és Kőbánya-Kispest között - közlekedik. A március elmúltával ugyanis befejeződnek a vágányfelújítási munkálatok, ezzel pedig megszűnik a felszíni pótlás. Összességében azonban érdemes lesz tájékozódnia annak, aki a városba indul. A Budapesti Közlekedési Központ óvatosságra szólít fel mindenkit - és ahogyan írják - aki teheti, május közepéig kerülje el a Nagykörutat.

Vasárnap megváltozott a közlekedési rend a Budaörsi úton az új kereszteződés építése miatt, elkezdődik az aluljáró és az autópálya új nyomvonalának kialakítása és a városból kifelé haladó útpályán változik a víz- és csatornaépítési munkálatok helyszíne. A Sasadi út környezetében a belváros irányába vezető útpályát lezárják, és a forgalmat a kifelé haladó sávra terelik, sávelhúzással továbbra is három sáv lesz járható mindkét irányba, azonban azok szűkebbek lesznek. A Balatoni út felől érkezők egy újonnan kiépített terelőúton keresztül, a Sasadi úti csomópont után önálló sávon tudnak ráhajtani a Budaörsi útra.

Gyakorlatilag a Fidesz nyakában liheg a Jobbik, amely tavaly óta 300 ezer korábban passzív választót állított maga mögé. A szélsőjobboldali párt mostanában mérsékeltebb oldalát próbálja mutatni, amivel magához vonzza a kormánypártból kiábrándult szavazókat, ezért a Fidesznek ideje lenne belátni, hogy gyurcsányozás helyett a Jobbikkal szemben kellene "befordítani a hajót". Erről Ceglédi Zoltán beszélt lapunknak, aki szerint a demokratikus ellenzéknek is óriási a felelőssége.