A HZ közleményt adott ki, amelyben az áll, hogy az állami vasutak nemrég szerkezet-átalakításon ment keresztül és 154 mozdonyvezetőt küldött el végkielégítéssel a vállalattól. A munkaviszonyban maradt dolgozóknak pedig ki kell használniuk a törvényben előírt szabadságukat, emiatt nincs, aki vezesse a mozdonyokat.
A közlemény kifejti, hogy a döntésre továbbá azért is szükség volt, mert a mozdonyvezetők elutasították a túlórákat. A vezetőség szerint a szakszervezet így próbál meg nyomást gyakorolni rájuk az átalakítások miatt.
Dalibor Petrovic, a mozdonyvezetők szakszervezetének elnöke a sajtónak úgy nyilatkozott, nem arról van szó, hogy a mozdonyvezetők akarnak, vagy nem akarnak túlórázni, hanem, hogy nincsenek elegen. "A munkáltató, ha tud, készítsen egy ésszerűbb menetrendet, de nem fog tudni, ugyanis nincs elég mozdonyvezetője" – mondta.
A Horvát Turisztikai Szövetség az MTI kérdésére, hogy milyen hatással lesz a vonatok megszüntetése az idegenforgalomra, közleményben válaszolt, amelyben az áll, hogy a szövetség egy nemzeti turisztikai szervezet, amelyet azért hoztak létre, hogy megteremtse és támogassa a horvát idegenforgalom identitását és tekintélyét, a Horvát Vasutak belső kollektív szerződésének tárgyalásaiba nem tud beleszólni.
"Ugyanakkor, szem előtt tartva a horvát idegenforgalom tekintélyét és a teljes turisztikai kínálatot, amely magába foglalja a minőségi közlekedést is a turisztikai célpontok között, bízik benne, hogy a vasúti közlekedés Dalmácia felé hamarosan visszaáll a rendes kerékvágásba" – hangsúlyozta a közlemény.