Ez idő alatt vágányfelújítási, felsővezetéki és biztosító berendezési karbantartási munkálatok lesznek, és mivel az egész állomást kizárják a forgalomból, nem csak az állomási vágányokon végezhetnek munkát, hanem akár a Ferdinánd-híd és a Városligeti elágazás környékén is.
Kérdés azonban az elővárosi vonatok sorsa. Zugló, Kőbánya alsó és Kőbánya-Kispest is jobb BKK-s átszállási kapcsolatokkal bír, mint Rákosrendező, így csak remélni lehet, hogy nem Rákosrendezőt nevezik ki új végállomásnak, hanem a váci vonatokat tovább közlekedtetik a 100-as vonalon.
Forrás: http://dunakeszilocal.blog.hu/
A MÁV közleményében azt írta, hogy a Nyugati pályaudvar karbantartása valóban szerepel a vasúttársaság éves karbantartási tervében, ezért az igényt a vágányzárra már több mint egy éve leadták a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-nek. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy csak később döntenek arról, mikor kezdődjön a felújítás, "figyelembe véve a vasúti közlekedés várható forgalmi helyzetét és az utasforgalmi igényeket". Hozzátették: az utasok számára fontos információkról a vasúttársaság "a szabályoknak megfelelően, kellő időben részletes tájékoztatást ad". Kitértek arra is, hogy a tervezett munkákkal megszüntethetők a pálya állapota miatt elrendelt sebességkorlátozások, csökkenhetnek a forgalmi zavarok, fennakadások, és javulhat az utaskiszolgálás is.