A vadonatúj Tucson orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja; a LED-es fényszórókkal egységet alkotó maszk markáns karakterrel ruházza fel az autót. A szintén LED-es nappali menetfénnyel felszerelt első lökhárító szárnyszerű megjelenése egyedi stílust kölcsönöz a járműnek, ugyanakkor kihangsúlyozza annak széles nyomtávját.
A formatervezők hátrébb költöztették a szélvédőoszlopokat, amelyek így optikailag elválnak a hosszú motorházfedéltől, kihangsúlyozva az autó kecses profilját. A kerékívek aszimmetrikus kialakítása álló helyzetben is dinamikus megjelenést kölcsönöz a járműnek. A hátsó kerékív fölötti, kifejező ’Z’ karaktervonal plasztikus oldalprofilt rajzol, egyben erőteljes kiállással ruházza fel az autót. A far letisztult dizájnját a hátsó kerékívektől kiinduló, vízszintes vonalak uralják, melyek hatását a keskeny zárófények erősítik.
A teljes mértékben új fejlesztésű padlólemeze tágas helykínálattal vértezi fel a kompakt szabadidő-járművet. Az átgondolt helykihasználásnak köszönhetően a modell külső méretéhez viszonyítva különösen bőséges a belső tér, így a Tucson optimális helyet kínál az utasok és csomagjaik szállítására. A tágas és kényelmes modell csomagtere alaphelyzetben 513 liternyi rakományt képes elnyelni.
A vadonatúj Tucson olyan új kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint a fűthető és szellőztethető első ülések, amelyek hosszabb ülőlapjuknak köszönhetően kényelmesebbek és a comboknak jobb alátámasztást biztosítanak. Az intelligens csomagtérfedél magától felnyílik, ha a kulccsal a zsebünkben megállunk az autó mögött; míg az intelligens parkolástámogató rendszer (SPAS) párhuzamos és merőleges parkolási funkciói révén fokozza a mindennapos használhatóságot.
A modell kategóriájának egyik legszélesebb motorkínálatával lép piacra. Kétféle benzinmotor (a 135 lóerős 1.6 GDI és a 176 lóerős 1.6 T-GDI) mellett három különböző dízel: a 115 lóerős 1,7 literes erőforrás, valamint a kétféle teljesítményszinttel (136, illetve 184 LE) kínált 2,0 literes motor áll a vásárlók rendelkezésére. Az új, benzines turbómotor (1.6 T-GDI, 176 LE) hatfokozatú kézi sebességváltóval, vagy az új fejlesztésű, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) társítható. Az összes erőforrást kiemelten jó vezethetőségre és takarékos üzemre hangolták; mindegyik teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát.
A 2015. évi Genfi Autószalonon esedékes világpremierjét követően a vadonatúj Tucson európai forgalmazása 2015 második felétől veszi kezdetét.