Egy évvel rejtélyes eltűnése után nyilvánosságra hozták a Malaysia Airlines MH 370-es utasszállítójának vizsgálati jelentését vasárnap. Az 584 oldalas dokumentum egyetlen eddig ismeretlen tényt tárt fel, mely szerint már egy évvel az eltűnés előtt, 2012-ben lejárt annak az akkumulátornak a szavatossága, ami a repülési adatokat rögzítő fekete doboz víz alatti jeladóját látta el energiával.
Ezért lehetséges, hogy a jeladó nem megfelelően, tehát nem az előírt 30 napon keresztül működött, ezzel jelentősen megnehezítve a roncsok megtalálását. Ugyanakkor a vizsgálati jelentésből az is kiderül, hogy a másik fekete doboz - amely a pilótafülke kommunikációját rögzítette - rendben működött.
A dokumentumok egyébként részletesen kitér az a két pilóta magánéletére, pszichológiai állapotukra és anyagi helyzetükre, de a tíz fős személyzet tagjainak életvitelét is leírja. Ezek alapján "nem volt magatartásbeli jele a társadalmi elidegenedésnek, a szokásaikban és érdeklődési körükben való változásnak, önmaguk elhanyagolásának, drog- vagy alkoholfüggőségnek" a személyzet körében.
A vizsgálat tehát nem állapított meg technikai hibákra utaló jeleket, az eddigi adatok alapján így - a jeladótól eltekintve - minden rendszernek hibátlanul kellett volna működnie. Hiába azonban a vizsgálati anyag, Najib Razak maláj miniszterelnök, valamint Vang Ji kínai külügyminiszter is bejelentette továbbra is kutatni fogják a roncsokat. Kérdés azonban, hogy dacára az egy éves sikertelenségnek, végül sikerül-e találniuk valamit.
A Boeing 777-es típusú utasszállító egy éve, március 8-án tűnt el útban Kuala Lumpurból Pekingbe, fedélzetén 239 emberrel. Egy órával a felszállás után elvesztette a kapcsolatot a légi irányítással. Keresése mégis folytatódik az Indiai-óceán egy 60 ezer négyzetkilométeres részére összpontosítva. A malajziai hatóságok januárban balesetnek minősítették az eltűnést, valamint bejelentették azt is, hogy a fedélzeten utazó emberek közül feltehetően mindenki életét vesztette.