Egyelőre hivatalos felkérést, megkeresést nem kapott a reklámadó módosítása kapcsán a kormányzati a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) – erősítette meg lapunk értesülését a szervezet. Annak ellenére sem, hogy – mint megírtuk – Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter már február elején bejelentette, „kész javaslata” van a Miniszterelnökségnek a reklámadó esetleges 5 százalékra való csökkentéséről, és akkor azt is elárulta, február 24-én az RTL-tulajdonos Bertelsmann-csoport elnöke, Thomas Rabe is hasonlóan kész javaslattal érkezik. A kormányzat azonban ismét a szakmai szervezetek kihagyásával igyekezett a nem csak az egész ágazatot, de a teljes magyar gazdaságot nehéz helyzetbe hozó módosítást előkészíteni.
Az MRSZ, mint az egyik legnagyobb média- és reklámpiaci képviselet, már korábban is egyeztetést várt, ez azonban elmaradt. Többször felhívták a figyelmet, hogy az alsó határ nélküli 5 százalékos reklámadót immár a kis árbevételű hazai médiavállalkozások – például a lapkiadók – és kénytelenek lesznek fizetni – többek között a Népszava is –, ami „egyértelműen ellehetetleníti” ezeket a cégeket. Sújtaná a kereskedelmi és szolgáltató vállalatokat, a termelőket és kereskedelmi láncokat is, rövidtávon azonnali fogyasztói áremelkedést vonna maga után, ami növelné az inflációt és súlyos negatív hatással lenne a GDP-re.
Miután az RTL-csoport régiós igazgatója, Andreas Rudas hétfőn egyeztetett Lázárral, és kedden a Bertelsmann-elnök is tett udvariassági látogatást Orbán Viktornál, a kormány az egész eddigi RTL-konfliktus elintézettnek tekinti. Lázár, lényegében formálisan, a parlament gazdasági bizottságnál kezdeményezte, „vizsgálják meg” a módosítás lehetőségeit. A bizottság jelezte is, jövő heti csütörtöki ülésükön már dönthetnek.
Így az MRSZ, a döntés elébe vágva, ma hivatalos levélben fordult a gazdasági bizottsághoz, hogy – mint lapunkkal közölték –„felajánlja a Gazdasági Bizottság számára közreműködését a szakmai konzultáció során”.