Azt most senki sem tudhatja, Michelisz Norbert helyesen döntött-e, amikor a Honda gyári csapatának az ajánlatát visszautasítva maradt annak a Zengő Motorsportnak a versenyzője, amelyik annak idején felfedezte, felfuttatta, egy ország kedvencévé tette őt. Sokan a racionalitást hiányolják a versenyzőből, mondván, élete lehetőségét szalasztotta el, hiszen a technikai sportok világában egy privát csapat pilótájaként vb-címet szerezni a lehetetlennel egyenlő. Ám Norbi nem így látja, szerinte nem a tavalyi negyedik hely volt a csúcs az ő és a csapat közös életében.
„2010-ben Zoliban és bennem megfogalmazódott, hogy szeretnénk világbajnokságot nyerni – együtt. Néha bármennyire is tűnhetett úgy kívülről, hogy itt a vége, tovább kellene lépni, én azt éreztem legbelül: a közös utunk még nem ért véget” – indokolta honlapján a döntését Michelisz Norbi.
Azt a versenyző sem tagadja, egyelőre csak erre az évre terveznek, hogy mi lesz 2016-ban vagy azután, azt még ő sem tudja. Hisz abban, hogy a mostani döntése nem befolyásolja a Hondával való kapcsolatát, és biztos abban, lesz még belőle gyári pilóta.
„De ennek a napnak még nem most kellett eljönnie. Nagy lehetőség előtt állok azzal, hogy a Zengő Motorsporttól kapott lelki és érzelmi plusz megmarad körülöttem, miközben szakmailag fejlődünk. Nekem ez legalább annyit jelent, mintha gyári csapat versenyzője lennék” – állítja a zsinórban háromszor is az Év legnépszerűbb sportolójának választott autóversenyző.
A Honda tényleg nem haragudhat Micheliszre, hiszen a nem ellenére is mindent átad a Zengő Motorsportnak, és ha hinni lehet a híreknek, ugyanolyan elbírálásban lesz egész évben része, mint a gyári csapat F1-es múlttal rendelkező versenyzőinek, Tarquininek és Monteirónak.
„Mivel idén nem egy teljesen új technikával lesz dolgunk, és a fejlesztéseket már ki is próbálhattam, lesz egy biztos alapbeállításunk már Argentínában is, így az első futamtól kezdve lesz esélyünk a kiegyensúlyozott teljesítményre. Szezon közben a saját autónkkal is mehetünk tesztelni, illetve hivatalos maradok a gyári csapat tesztjeire év közben is.
Ráadásul a MOL Group támogatásának köszönhetően nemcsak a saját autós évközi tesztekre nyílik lehetőségünk, hanem megfelelő mennyiségű alkatrészt is tudunk vásárolni, készleten tartani. Így versenyképesek tudunk maradni, sőt fejlődni is tudunk. Biztos lehetek abban is, hogy a Honda nem köti ki, hogy csak gyári csapatban versenyző pilóta végezhet az élen, hiszen tavaly sem tett így” – állította a honlapján a pilóta.