Bulvár;Ford;

- Igazi vezetési élmény

A 250 lóerős EcoBoost benzines változat mellett a Ford az első dízelmotoros Focus ST modelltis bemutatja 185 lóerős teljesítménnyel, 110 g/km CO2-kibocsátással és Auto-Start-Stop rendszerrel, ez utóbbi technológia mindkét erőforráshoz elérhető. Az új, sportos és agresszív ötajtós és kombi  modellek látványos külső elemeket kapnak.

A új Ford Focus ST a híres izomautó eddigi legmodernebb változata, aminek élvezetes, kiegyensúlyozott és kifinomult vezetési élményét még magasabb szintre emelik a karosszéria mozgásait mérséklő új technológiák, az áthangolt futómű és kormánymű, valamint az egyedi gumiabroncs-specifikáció. Ráadásul a modell vásárlói most először választhatnak két erős motor – egy benzines és egy dízel – közül.Az első dízel Focus ST új szintre emeli az eddigi legtakarékosabb és legalacsonyabb károsanyag-kibocsátású Ford izomautó mindennapi használhatóságát és sportosságát: a 185 lóerős, 2,0 literes TDCi motor 8,1 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, ugyanakkor fogyasztása 4,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 110 g/km.*

 

A benzinmotorok rajongóinak ott a 250 lóerős, 2,0 literes EcoBoost egység, ami 6,5 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra az autót, miközben fogyasztása 6,8 l/100 km, és CO₂-emissziója 159 g/km. Mindkét modellváltozatban először tűnik fel az Auto-Start-Stop rendszer, ami 6 százalékkal csökkenti az EcoBoost üzemanyag-fogyasztását, így ez a változat minden idők legtakarékosabb benzinmotoros Focus ST modellje. A Focus ST ugyanazt a modern technológiát és kézműves minőségű kidolgozást nyújtja, mint az új Ford Focus, ami a világ legkelendőbb modellje. A sportos és agresszív ötajtós és kombi  modellek kategóriaelső fedélzeti berendezéseinek sorában a SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is megtalálható.

 

Az új Focus ST modellben mutatkozik be az új, 185 lóerős, 2,0 literes dízelmotor, amit a mérnökök arra optimalizáltak, hogy takarékossága és hétköznapi praktikuma mellett is az ST-hez méltó teljesítményt nyújtson.A 185 lóerős dízelmotor alapjául a Ford új, üzemanyag-takarékos 2,0 literes TDCi erőforrása szolgál. A nyomatékcsúcs 3.500 1/perc fordulatszámnál áll rendelkezésre, és a motor 2.000-2.750 1/perc fordulatszám-tartományban is 400 Nm forgatónyomatékot ad le, így az dízel Focus ST végsebessége 217 km/óra.

 

Mélyebbre ültetett, szélesebb kiállásával, dinamikusabb formavilágú motorháztetejével, keskenyebb fényszóróival és négyszögletű ködlámpáival az új Focus ST sportosabb és agresszívebb látványt nyújt, mint az előző modellgeneráció. A sportos külső kiegészítők közt megtaláljuk a karosszéria színére fényezett oldalsó légterelő szoknyákat és a kipufogó két oldalán látható diffúzorokat, valamint az aerodinamikai teljesítményt javító tetőlégterelőt. Az új Focus ST középen elhelyezett dupla kipufogó-végződései hatszögletűek. A látványt fekete lámpakeretek, ST-emblémák és új, opcionális 19 colos ST Design könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.

Több ezer társasházi liftet kellene lecserélni vagy felújítani a következő öt éven belül egy tavaly módosított kormányrendelet értelmében. Csakhogy az érintett lakóközösségek nagy részének erre egyáltalán nincs pénze, és az sem valószínű, hogy 2020-ig sikerül a liftek cseréjéhez szükséges milliókat előteremteni. Szakemberek a rendelet módosítását kezdeményezték.