A döntéssel kapcsolatban Metál Zoltán, az Országos Taxi Szövetség elnöke a lapnak elmondta, a vidéki járművek életkora nagyjából 8–12 év között lehet, ami abból adódik, hogy sokan eddig nem cserélték le járművüket, mivel az új rendeletre vártak. A várakozásra pedig az adhatott okot, hogy amíg az új tervezet tíz éves életkori küszöböt szabna meg, addig ma még akár 25 éves autókkal is lehet taxizni Magyarországon.
A jogszabályok az életkor mellett egyébként magát a taxizást is egységes feltételekhez kötik, így a járműveknek azonos műszaki követelményeknek kell megfelelniük. Jelenleg körülbelül összesen 9500 taxi fut, aminek csaknem a fele Budapesten található.
Az elmúlt időszakban a fővárosban is hasonló moratóriumot szabtak, eszerint az idei év közepéig cserélhetik le a tíz évnél idősebb kocsikat. A tervezetben nem szerepel, hogy országosan egységes színűek legyenek a taxik. Bár az egységes megjelenés tetszik a vidéki településeknek, de erről az adott helyen kell határozni - mondta az Országos Taxi Szövetség elnöke.