Túl van az első, ezúttal Jerezben rendezett teszten a Formula 1 mezőnye. Noha tavaly ilyenkor tíz csapat vett részt az első kollektív gyakorláson a mostani hét istállóval szemben – a Marussia és a Caterham nem is indul idén, míg a Force India anyagi gondokkal küzd, és könnyen előfordulhat, hogy a következő tesztet is kihagyja –, ám ennek ellenére 2015-ben a gárdák előrébb járnak minden tekintetben. A Pirelli adatai
Idén a tavaly futott 1470 körrel szemben 2294 kört teljesítettek a négy nap alatt, míg a 2014-es jerezi tesztnapok legjobb idejét a mclarenes Kevin Magnussen futotta 1:23,276 mp-cel, míg most Kimi Räikkönen 1:20,841 mp alatt ért körbe. Azaz, szinte mindenben javuló tendencia figyelhető meg a száguldó cirkusz világában. És akkor térjünk rá arra, mi is történt a négy
tesztnap alatt a spanyol pályán.
Ha a köridőket vesszük górcső alá, akkor azt láthatjuk, a Ferrari valamit nagyon eltalált az idei motorjait tekintve. Ugyanis a négy napból három alkalommal egy Ferrari végzett az élen Jerezben, míg a negyedik edzést a Ferrari-motorral hajtott Sauber nyerte. Sőt, ami aztán még hihetetlenebb, hogy valamennyi nap két-két Ferrari-motoros autót láthattunk a tabella első
két helyén. Ráadásul az összesített eredményeket tekintve teljes a Ferrari-uralom: Kimi Räikkönené a hét legjobb ideje, őt pedig Sebastian Vettel követi.
Sokan vannak, akik azt állítják, az olaszok lóerők terén nagyobbat is javulhattak a tél folyamán a tavaly verhetetlennek bizonyuló Mercedesnél. Ráadásul lassan örömtáncot is járhatnak, ugyanis a Jégember bejelentette, végre egy olyan autója van, ami „ízlik neki”. És ha Räikkönennek is megfelel az autó, akkor ugye…
Ám a Ferrari és a többiek ne bízhassák el magukat, arról azért a Mercedes gondoskodott. A mindkét vb-címet bezsebelő gárda ugyanis nem a köridőkre ment rá elsősorban, hanem a megbízhatóságra. Nos, félelmetes volt, amit a Lewis Hamilton, Nico Rosberg duó produkált: a négy nap során összesen 2285 kilométert teljesítettek, nem kevesebb, mint két versenytávval többet, mint a listán második Sauber…
Ráadásul a hírek szerint Barcelonában már a gyorsaság is érdekli majd őket. Mindenesetre a német motorral menő többi csapat, a Williams és a Lotus is sokkal jobban szerepelt a vártnál, nem véletlen nyilatkozta utóbbi francia pilótája, Romain Grosjean a teszt zárónapja után, hogy: „Ez egy jó kezdés volt, én pedig egy boldog versenyző vagyok!”
A fentiekből az is kiderülhetett, hogy a motorgyártók között szintén a Mercedes bizonyult a legmegbízhatóbbnak, viszont a visszatérő Honda elképesztően elmaradt a többiektől a maga 350 megtett kilométerével. A McLaren-csapat tagjai ennek ellenére nem pánikolnak, holott nem tagadták, Jerezben az eltervezett munka felét sem tudták elvégezni. Viszont azt
bejelentették, Fernando Alonso és Jenson Button nem azért üldögélt egy-egy napot a bokszban, mert tervezési hibája lenne az autójuknak. Úgy vélik, az MP4-30-as remekül reagál a változtatásokra, stabil a pályán, s azzal is tisztában vannak, mire lehet képes, ha kihozzák belőle a maximumot.
Igaz, ebből Jerezben semmit sem láthattunk. Mindenesetre az első négy nap arra jó volt, hogy a Mercedes alaposan ráijesszen a többiekre. „A legriasztóbb az volt, hogy már az első napon bokszkiállásokat kezdték gyakorolni. Ez azt jelenti, hogy nagyon magabiztosak. 2014-ben nagy előnyük volt. Nem tudom elképzelni, hogy 2015-ben ezt eladják. Mi, a többiek csak abban reménykedhetünk, hogy tudjuk csökkenteni a hátrányunkat” – nyilatkozta Éric Boullier, a McLaren versenyigazgatója.
Márpedig ha ő mondja…
A Pirelli adatai
– összesen 284 garnitúra gumit szállítottak Jerezbe: 5 szuperlágy, 37 lágy, 120 közepes, 57 kemény, 40 köztes esőgumi és 25 normál esőgumi
– a négy nap során összesen 155 szett abroncsot használtak fel: 0 szuperlágy, 21 lágy, 83 közepes, 29 kemény, 16 köztes esőgumi és 6 normál esőgumi
A csapatok által megtett körök, kilométerek
Csapat Kör Km
1. Mercedes 516 2285
2. Sauber 381 1687
3. Toro Rosso 352 1559
4. Ferrari 347 1537
5. Williams 278 1231
6. Lotus 190 841
7. Red Bull 165 731
8. McLaren 79 350
A motorgyártók által megtett körök, kilométerek
Gyártó Kör Km
1. Mercedes 984 4357
2. Ferrari 728 3224
3. Renault 517 2290
4. Honda 79 350