A vonatok a Kelenföldi pályaudvarig, illetve onnan indulva közlekednek. A bajai vonal forgalmát a Keleti pályaudvarra irányították, két intercity vonat, az Agram és a Göcsej is a Keletibe közlekedik hétfőtől. A Mávinform közleménye szerint a Déli pályaudvar lezárása naponta átlagosan 250 járatot érint.
Amint azt megírtuk, szombat este tiltották meg a közlekedést a síneken, mert újabb kövek este a vágányra és tovább csúszott a támfal a Déli pályaudvari alagútnál. Megkerestük a MÁV-Start Zrt-t, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy a kárösszeget és a rekonstrukciós költséget még nem tudják meghatározni, az ideiglenes helyreállítás várhatóan több hétig eltarthat, így csak ez után állhat vissza a normális közlekedés. Hozzátették, a helyreállítás végéig a honlapra kitett menetrend marad érvényben.
A végleges munkálatokra – pályázat útján - a második negyed évtől kerülhet sor. A XI. kerületi önkormányzat, mint a terület kezelője és a MÁV között tart az egyeztetés. Az önkormányzat megkeresésünkre elmondta, a felmérést követően most a szakértői vélemény készül, de hangsúlyozták, több szempontból is meg kell vizsgálni az alagutat, így pontos adatokat csak keddre ígértek.
Az eddigi vizsgálatok szerint az alagút fölötti terület az esőzések miatt csúszott meg a Kelenföldi pályaudvar felőli bejárát feletti rézsű talaja. A nagy mennyiségű földtömeg miatt esett le a nyolc darab nyolcvan-százkilós támkő. Szombat este tovább csúszott a vizes talaj, az alagút bal vágány felőli szárnyfalának zárókövei megmozdultak, a falon repedések keletkeztek. Az alagút 2012-ben átesett az előírt, 10 évenkénti fővizsgálaton. A dokumentált vizsgálati anyag alapján az alagút megfelelő műszaki állapotú.
A vasúttársaság továbbra is vonatpótló autóbuszokat közlekedtet a Déli pályaudvar és Kelenföld állomás között. A BKK 139-es járatokon érvényesek a vasúti menetjegyek és bérletek. A vonatpótló autóbuszok az Alkotás utcából, a 139-es busz megállójából, illetve az Etele térről a 141 busz megállójából indulnak.