A dokumentum így folytatódik:
Az MSZP továbbra is az útdíjrendszer kiterjesztésének eltörlését követeli! Azt várjuk a kormánytól, hogy egyetlen utat se tegyen fizetőssé, amelyen január előtt nem kellett fizetni.
Pláne elfogadhatatlan a támogató szolgálati gépjárművek matricadíjának brutális, esetenként öt-hatszoros megadóztatása. Balog Zoltán vasárnap este a nagy nyilvánosság előtt tett ígéretet arra, hogy mozgásában súlyosan akadályozott 150 ezer ember számára megnyugtató megoldást terjeszt a kormány elé.
Ezért kérdezzük: téma volt-e a kormány legutóbbi ülésén egyes D1-es kategóriába sorolt járművek matricadíjának eltörlése? Ha igen, döntöttek-e a nagycsaládosok, fogyatékossággal élők és szociális támogató szolgálatot teljesítő kisvállalkozások útidíjmentességéről? Ha igen, milyen határozatot hoztak?
Korózs Lajos,
a Népjóléti bizottság alelnöke
Az Emmi figyelemmel kíséri a tárcát érintő észrevételeket
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma ezt arra reagálva közölte pénteken az MTI megkeresésére, hogy az Országgyűlés népjóléti bizottságának alelnöke, Korózs Lajos (MSZP) ugyancsak pénteken kérdéseket intézett Balog Zoltán emberierőforrás-miniszterhez.
Az Emmi az útdíjrendszer próbaüzemének ideje alatt folyamatosan figyelemmel kíséri a tárcát is érintő észrevételeket és tapasztalatokat, konzultál az érintett szakmai és társadalmi szervezetekkel, és a felvetett kérdésekre vonatkozóan megnyugtató megoldási javaslatokon gondolkodik - olvasható a minisztérium közleményében.
Hozzátették: a kormány a többi között "családi adókedvezménnyel, a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásának bővítésével, rezsicsökkentéssel segíti az embereket és a családokat".