Fernando Alonso;Forma-1;Ferrari;Nemzetközi Automobil Szövetség;Charlie Whiting;

Már benne van a szurkolók látószögében a 2015-ös F1-es világbajnokság FOTÓ: SZALMÁS PÉTER

- Már csak motorügyben dúl a vita

Immáron szinte teljesen elfogadta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei évre vonatkozó F1-es szabályrendszert, amely több jelentős változást is hozott a 2014-es idényhez képest. Többek között nem lesznek érvényben a dupla pontok és a biztonsági autós fázisokat követő álló rajtok. Ugyanakkor a motorfejlesztés kérdésében még nincs döntés, ugyanis az idei évben visszatérő Honda a végsőkig hajlandó elmenni, hogy azonos elbánás alá kerüljön a többi motorszállítóval.

Az idei rajtrács

Ha a tavalyi évet már be sem fejező, illetve csődbiztos által irányított két csapatot, a Marussiát és a Caterhamet nem számítjuk, akkor már az összes csapat bejelentette pilótapárosát. Amennyiben ez a két csapat új tulajdonosokkal mégis nekivág az idei idénynek, akkor még négy ülés a gazdájára vár.

Mercedes

Versenyzők (rajtszámok): Lewis Hamilton (44), Nico Rosberg (6)

Motor: Mercedes

Red Bull

Versenyzők: Daniel Ricciardo (3), Danyiil Kvjat (26)

Motor: Renault

Williams

Versenyzők: Valtteri Bottas (77), Felipe Massa (19)

Motor: Mercedes

Ferrari

Versenyzők: Sebastian Vettel (5), Kimi Räikkönen (7)

Motor: Ferrari

McLaren

Versenyzők: Jenson Button (22), Fernando Alonso (14)

Motor: Honda

Force India

Versenyzők: Nico Hülkenberg (27), Sergio Pérez (11)

Motor: Mercedes

Toro Rosso

Versenyzők: Max Verstappen (33), Carlos Sainz Jr. (55)

Motor: Renault

Lotus

Versenyzők: Romain Grosjean (8), Pastor Maldonado (13)

Motor: Mercedes

Sauber

Versenyzők: Marcus Ericsson (9), Felipe Nasr (12)

Motor: Ferrari

Marussia/Manor

Versenyzők: megerősítésre vár

Motor: Ferrari

Caterham

Versenyzők: megerősítésre vár

Motor: Renault

A 2015-ös versenynaptár (hivatalos)
Az első versenynaptárban 21 megmérettetés szerepelt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által legutóbb kiadott dokumentumból azonban már hiányzott a Dél-koreai Nagydíj, az viszont már biztos, hogy idén a Forma-1 visszatér Mexikóba – itt legutóbb 1992-ben rendeztek versenyt.
1. Ausztrál Nagydíj Melbourne Március 13-15.
2. Maláj Nagydíj Sepang Március 27-29.
3. Kínai Nagydíj Sanghaj Április 10-12.
4. Bahreini Nagydíj Szahír Április 17-19.
5. Spanyol Nagydíj Barcelona Május 8-10.
6. Monacói Nagydíj Monte-Carlo Május 21-24.
7. Kanadai Nagydíj Montreal Június 5-7.
8. Osztrák Nagydíj Spielberg Június 19-21.
9. Brit Nagydíj Silverstone Július 3-5.
10. Német Nagydíj Nürburgring Július 17-19.
11. Magyar Nagydíj Mogyoród Július 24-26.
12. Belga Nagydíj Spa-Francorchamps Augusztus 21-23.
13. Olasz Nagydíj Monza Szeptember 4-6.
14. Szingapúri Nagydíj Szingapúr Szeptember 18-20.
15. Japán Nagydíj Szuzuka Szeptember 25-27.
16. Orosz Nagydíj Szocsi Október 9-11.
17. USA Nagydíj Austin Október 23-25.
18. Mexikói Nagydíj Mexikóváros Október 30. - November 1
.19. Brazil Nagydíj Interlagos November 13-15.
20. Abu Dhabi Nagydíj Yas Marina November 27-29.

A tavaly rendkívül sikeres magyar úszóválogatott szövetségi kapitánya abban bízik, hogy a magyar úszók az utóbbi esztendőkhöz hasonlatosan ebben az évben is minden világversenyen nyernek aranyat.